شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

افزایش همکاری مشترک پزشکی میان ایران و عربستان
رئیس مرکز پزشکی حج‌و‌زیارت جمعیت هلال‌احمر از بررسی امکان ارایه خدمات مشترک پزشکی میان ایران و عربستان خبر داد.
دکتر سیدعلی مرعشی با اشاره به مذاکرات صورت‌گرفته با آقای طلال‌قطب رئیس هیأت‌مدیره موسسه مطوفین گفت: «بررسی راه‌حل‌های ابتدایی برای ایجاد یک بیمارستان مشترک سعودی–ایرانی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به تفاهم اولیه دراین‌باره دست‌ پیدا کنیم.»
او با اشاره به فرآیندهای مربوط به اخذ مجوز از وزارتخانه‌های بهداشت و حج کشور عربستان تأکید کرد: «با توجه به حجم بالای زائران ایرانی و نیاز آنها به خدمات بهداشتی، امکان دسترسی آنها به پزشکان ایرانی در تمامی‌ سال فراهم خواهد شد.»
مرعشی درخصوص وضع زائران ایرانی گفت: «هم‌اکنون ۹ زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی تحت درمان قرار دارند که 4 نفر در بیمارستان ملک فیصل، 4 نفر در بیمارستان نور و یک نفر در ملک‌عبدالعزیز بستری شده‌اند.»
او از حضور ۶۰ پزشک زن برای اولین‌ بار در منا و عرفات خبر داد و افزود: «با توجه به جابه‌جایی مکان استقرار درمانگاه‌های ایرانی در منا و عرفات، کار اجرایی آماده‌سازی آنها آغاز شده و امیدواریم در 3-4 روز آینده به بهره‌برداری برسند.»
‌اکنون علاوه بر بیمارستان مرکز پزشکی حج‌و‌زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه، مطب‌ها و درمانگاه‌های این مرکز در تمامی اماکن اقامتی زائران ایرانی در این شهر فعال هستند.

كانون فارغ‌التحصيلان هلال ايران تشکیل می‌شود
كانون فارغ‌التحصيلان هلال ايران با هدف ایجاد و حفظ ارتباط مستمر با دانش‌آموختگان موسسه آموزش عالي علمي-كاربردي هلال ايران و مراكز آموزش عالي هلال‌احمر استان‌ها تشکیل می‌شود.
موسسه آموزش‌عالی علمی‌کاربردی هلال ایران اعلام کرد: « این کانون امکانی را فراهم می‌کند تا فارغ‌التحصیلان پس از ثبت‌نام الكترونيكي بتوانند در یک ارتباط دوسویه با موسسه آموزش عالي هلال ايران به رشد علمی و تجربی یکدیگر کمک نمایند.» ایجاد بستر ارتباطی جهت تبادل اطلاعات با
دانش‌آموختگان، استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات دانش آموختگان در ارتقای فعاليت‌هاي آموزشی و پژوهشی موسسه به ‌صورت خاص و دو سويه، ایجاد زمینه ارتقای علمی و اطلاعاتي اعضا، شركت اعضا در نشست‌هاي علمي ماهانه در موسسه ازجمله اهداف تشکیل كانون فارغ التحصیلان موسسه آموزش‌عالی علمی‌کاربردی هلال ایران هستند. فارغ‌التحصیلان موسسه آموزش‌عالی علمی‌کاربردی هلال ایران می‌توانند فرم ثبت نام در این کانون را در سایت اینترنتی موسسه به آدرس www. helal-uast. ac. ir پر کنند و سپس آن را توسط نمابر به شماره 88974897 و یا به رایانامه farhangi@helal-uast. ac. ir ارسال کنند.

4 پایگاه امداد‌و نجات جاده‌ای در کرمانشاه احداث می‌شود
 مـدیرعـامل جمعیت هلال‌احمراستان کــرمانشاه از احداث چهــار پایگاه امداد‌و‌نجات جاده‌ای جدید تا پایان آبان ماه امسال در نقاط مختلف استان
 خبـر داد.  به گزارش روابط عمومی هلال احمر کرمانشاه، عادل شفیعی گفت: « اکنون ۱۰ پایگاه جاده‌ای ثابت داریم و با راه‌اندازی چهار پایگاه دیگر، مجموع پایگاه‌های امداد‌و‌نجات جاده‌ای استان به ۱۴ خواهد رسید. » او افزود: «این پایگاه‌ها در خسروآباد سنقروکلیایی، سرمست گیلانغرب، نوسود پاوه و مسیر منتهی به پل چهر واقع در جاده هرسین راه‌اندازی می‌شوند.» مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمانشاه از اعزام ۱۵ کاروان سلامت در نیمه نخست امسال به مناطق محروم و دورافتاده استان خبر داد و گفت: « شش‌هزار و ۸۱۰ نفر از خدمات رایگان این کاروان‌ها بهره‌مند شدند.»


تعداد بازدید :  134