شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
وزیر ارشاد در گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس:
دفاع مقدس را بدون جناح‌بندی سیاسی ثبت کنیم

شهروند| مراسم تجلیل از نمایندگان حماس و هنرمندان پیشکسوت عرصه دفاع مقدس صبح روز شنبه 5مهرماه برگزار شد.   در این مراسم، وزیر ارشاد با اشاره به لزوم جلوگیری از تحریف این حماسه بزرگ عنوان کرد: دفاع مقدس متعلق به هیچ جناح سیاسی و تفکری نبوده و نیست و باید این دوران را به دور از جناح‌بندی با صداقت به ثبت برسانیم.  
همچنين علي جنتي در حاشيه اين مراسم  درباره اظهارات کیارستمی مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت و با تأکید بر این‌که هنوز فیلم اظهارات عباس کیارستمی درباره دفاع مقدس و شهدا را ندیده است، اعلام کرد: فعلا در این‌باره اظهارنظر نمی‌کند.  
جنتي در سخنراني‌اش، برگزاري همايش و گردهمايي‌هاي ايام دفاع‌مقدس را اقدامي بجا و شايسته دانست و گفت: حماسه دفاع‌مقدس، حماسه‌ای بزرگ محسوب می‌شود که کمتر در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم.  
وزیر ارشاد يادآور شد: در آن زمان مملکت ما از لحاظ نیروی نظامی و ارتشی و تجهیزات جنگی در وضع مناسبی به‌سر نمی‌برد، همین مسأله باعث شد دشمن تصور کند می‌تواند بخش جنوبی کشور را در تصرف خود درآورد، چون این منطقه منبع بزرگی از نفت و گاز محسوب می‌شود.  همین امر آنها را به طمع انداخته بود که می‌توانند پیکره خوزستان را از ایران جدا کنند تا جایی که در طول 48ساعت توانستند تا 60کیلومتر از خاک ایران پیشروی کنند و حتی بسیاری از شهرهای مرزی ما را به تصرف درآورند.  
علي جنتی با اشاره به این‌که کشور آمریکا آرزو دارد با ایران ارتباط برقرار کند، گفت: به دلیل همین نفوذ سیاسی امروزه یکی از آرزوهای آمریکا این است که به نوعی با ایران کنار بیایند و بتوانند به صورت دو‌جانبه با‌ایران وارد مذاکره شوند و این ایران است که می‌گوید چون آمریکا کشوری سلطه‌طلب و تجاوزگر است ما فعلا آمادگی برقراری ارتباط با آنها را نداریم.  
او وظیفه وزارت ارشاد را حمايت از کسانی که ابزارها را در زمینه سینما، موسیقی و کتاب فراهم می‌کنند، دانست و گفت:  امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب غرفه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شد که اقدام بسیار زیبایی بود.  از سوي ديگر وزیر ارشاد با اشاره به این‌که نباید تاریخ را تحریف کرد، گفت: ما باید همه افرادی را که در جنگ تحمیلی حضور داشتند و همه حوادثی که رخ داده را برای آیندگان با صداقت ثبت کنیم. دفاع‌مقدس به هیچ جناح و فردی وابسته نبوده و نیست، بنابراین باید تلاش کنیم آثار همه کسانی که در دفاع‌مقدس نقش داشتند با دقت و صداقت و جدا از جناح‌بندی و خارج از گروه‌بندی سیاسی و اختلاف سلیقه به ثبت برسند.  
پرویز پرستویی، جمشید جم، شاعر «یار دبستانی من»، بابک حمیدیان و مریلا زارعی نیز قرار بود در این مراسم حضور داشته باشند که جزو غایبین برنامه بودند. 


تعداد بازدید :  172