شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

حجت‌الله ایوبی که این روزها در پی‌ اظهارات منتشر شده از عباس کیارستمی، برخی‌ها ازجمله ابراهیم حاتمی‌کیا خواستار واکنش او شده‌اند، در یک جمله کوتاه واکنش نشان داد. رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت:  «تقدیم به همه کسانی که از من واکنش می‌خواهند:  «خدایا مرا طاقت جرح نیست و تو را حاجت شرح نیست» و این‌که «خداپرستی آن است که خودپرستی را رها کنی.»  شمس تبریزی

فیلم كوتاه داستانی «سیاه و سفید» (ره‌ش و سپی) Black and white جدیدترین اثر کارگردان سینمای ایران «جلال ساعدپناه» محصول مشترک ایران و بخش سینمای دهوک در اقلیم کردستان عراق و با حضور این فیلمساز ایرانی، در بخش رقابتی بین‌الملل سی و هفتمین دوره ملی و بیستمین دوره ملی جشنواره بین‌المللی فیلم‌‌ کوتاه «دراما»Drama در کشور یونان به نمایش درآمد و توانست جایزه دوم بهترین فیلم و تندیس نقره‌ای ویژه هیأت داوران این جشنواره را از میان 61 فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی به‌دست آورد.

گروه بین‌المللی هنرمندان صلح و مقاومت متشکل از هنرمندان، شاعران و استادان فرهنگ و هنر از 16 کشور جهان، روز جمعه 4 مهرماه به‌دعوت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران از نمایشگاه «رهایی» با موضوع غزه دیدن کردند.

در بیست‌ویکمین برنامه از دوره جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «نویسنده بودن» ساخته «سیّدمصطفی آل‌احمد» عصر امروز یکشنبه ششم مهرماه به نمایش عمومی درمی‌آید و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در حالی که سریال «معراجی‌ها» این شب‌ها روی آنتن می‌رود مسعود ده‌نمکی تصمیم گرفته قسمت دوم «رسوایی» را بسازد. در این قسمت که با نام «همشهری‌ها» تولید خواهد شد همچنان این اکبر عبدی است که نقش اصلی را ایفا می‌کند و داستان فیلم هم در امتداد «رسوایی» رخ خواهد داد.

در ادامه تور موسیقی نمایش «ترانه‌های قدیمی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان پس از اجرای شهرهای مشهد و شیراز، این نمایش روز 25 مهر ساعت 18 اجرایی در مرکز همایش‌های برج میلاد خواهد داشت.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی به جمع بازیگران سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی پیوستند و به تازگی با دست‌اندرکاران این مجموعه که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود قرارداد بستند تا به‌زودی جلوی دوربین بروند.

کتاب تصویری «باغ‌وحش» اثر «سوزی لی» تصویرگر مشهور کره‌ای با مقدمه سیدعلی کاشفی‌خوانساری برای گروه سنی خردسال منتشر شد.  

«رقص قاصدک‌ها» به کارگردانی وحید شاکری عنوان برگزیده اول سیزدهمین جشنواره مقاومت را در بخش پویانمایی کسب کرده، پخش آن از دیروز ساعت 20 از شبکه پویا شروع شد.

هشتمین جشنواره فیلم داسارا با نمایش آثار سینمایی از جمهوری اسلامی ایران سوم مهرماه در شهر میسور در جنوب هند گشایش یافت.

فیلم سینمایی «ارغوان» ساخته امید بنکدار و کیوان علیمحمدی این روزها مراحل پایانی صداگذاری را طی می‌کند و به‌تازگی ساخت موسیقی آن آغاز شده است.

عوامل فیلم «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند برای ادامه فیلمبرداری این فیلم راهی جزیره کیش شدند تا سکانس‌های مربوط به بخش خارج از تهران را ضبط کنند.  فیلمنامه این فیلم را نازنین فراهانی، بازیگر سینما و تئاتر نوشته و سیروس الوند یک بار آن را بازنویسی کرده است. پژمان بازغی، رعنا آزادی‌ور، پریناز ایزدیار، امیرعلی دانایی و چنگیز جلیلوند در تازه‌ترین فیلم سیروس الوند به ایفای نقش می‌پردازند.

آلبوم موسیقی سلامی دوباره و آرامش شب ساحلی توسط نشر موسیقی ارغنون منتشر شد.


تعداد بازدید :  174