شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
ادعای50‌میلیون در تهران، کذب است
تعداد موش‌های تهران تا یک ماه آینده اعلام می‌شود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران، ادعای وجود 50‌میلیون موش در شهر تهران را کاملا غیرواقعی ذکر کرد و گفت: براساس روش‌های علمی تا یک‌ماه آینده تعداد موش‌های شهر تهران را اعلام می‌کنیم. ادعای دلالان درباره تعداد موش‌های شهر تهران کذب محض است.
رضا قدیمی با اشاره به این‌که تقریبا 7 ماه است که مسئولیت جانوران مضر شهری برعهده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران است، افزود: در این مدت افراد مختلفی شروع به فعالیت کردند که تعدادی از آنها دلال سم بوده و تعدادی نیز به قصد سودجویی و ادعاهای دروغین، قصد داشتند در جهت کاهش جمعیت موش در شهر تهران کارهای دور از واقعیت و غیرعلمی انجام دهند.
او با بیان این‌که عده‌ای از این افراد ادعا می‌کردند روش جدیدی ابداع کرده‌اند، افزود: این درحالی بود که شرکت ساماندهی از همان ابتدای شروع فعالیت خود در زمینه کاهش جانوران مضر شهری، کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه و متخصص که دارای سوابق علمی و کتاب‌های تخصصی در این زمینه بودند، تشکیل داده است.
قدیمی با بیان این‌که وجود آمار50‌میلیون موش در شهر تهران کاملا غیرواقعی است، گفت: اگر این حرف کذب، صحت داشته باشد، شهر تهران به کلی نابود می‌شود زیرا این تعداد موش نیاز به لانه، غذا، پناهگاه و آب دارند و درنهایت با این شرایط باید تهران به یک شهر متروکه تبدیل می‌شد.
او با بیان اینکه شهر نیویورک که آلوده‌ترین شهر دنیاست هم 50‌میلیون موش ندارد، اظهار کرد: نیویورک یک ابر شهر است و به دلیل مسائل پیچیده‌ای که دارد، به‌طور تقریبی 7 تا 8‌میلیون موش دارد. پس چگونه شهر تهران می‌تواند چندین برابر این شهر موش داشته باشد!
قدیمی با اشاره به این‌که تا یک ماه آینده به‌طورحتم تعداد موش‌های شهر تهران را اعلام خواهیم کرد، یادآور شد: برآورد تعداد موش در هر شهری براساس روش capture re capture است. یعنی مؤسسات علمی براساس روش‌های علمی با استفاده از سیستم‌های مخصوص خود آمارگیری می‌کنند.


تعداد بازدید :  98