شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
مرکز کنترل ترافیک بندرعباس تا پایان ‌سال به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گفته بابک‌ هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس، مرکز کنترل ترافیک شهرداری بندرعباس تا پایان‌ سال به بهره‌برداری می‌رسد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس ضمن اشاره به اجرای طرح ترافیک شهر بندرعباس و طرح جامع ترافیکی گفت:  طرح جامع ترافیکی شهر بندرعباس به تصویب شورایعالی شهرهای کشور رسید و به‌عنوان سند راهبردی ترافیک و حمل‌ونقل شهری بندرعباس تا افق 1410 آماده است که توسط مدیریت شهری در شهر اجرا شود.
مهندس بابک‌ هاشمی افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در شهرداری و با تمهیدات شهردار و شورای اسلامی شهر بندرعباس گرفته شده در تصویب بودجه امسال بخش قابل توجهی از بودجه به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تخصیص پیدا کرده که در جهت شروع به کار می‌تواند خیلی مناسب باشد.
وی بیان کرد: ترافیک مساله‌ای جدایی‌ناپذیر از زندگی شهری است به‌خصوص در سند چشم‌انداز در آینده بحث ترافیک شهری را با مدیریت‌کردن زوج و فرد یا هر دلیلی که باعث ایجاد محدودیت‌هایی در مرکز شهر شود، مدیریت می‌کنیم. معنایش این است که در جامعه شهری و در بافت‌های شهری ترافیک اجتناب‌ناپذیراست.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود: بزرگترین کاری که در مجموعه شهری درحال پیگیری است و به‌عنوان مغز متفکر حوزه ترافیک است مرکز کنترل ترافیک شهر بندرعباس است که امیدواریم تا پایان‌ سال به بهره‌برداری برسد و بتوانیم یک مدیریت بهینه هم در مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک در رابطه با خودروهای شخصی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی داشته باشیم.
وی با اشاره به بافت شهری و معماری شهری بندرعباس اظهار داشت: در بافت مرکزی شهر به جهت تمرکز خیلی از مقاصد خریدهای مردم و همچنین مجتمع‌های اداری و سایر عواملی که در تولید سفر می‌تواند دخیل باشد در بافت مرکزی شهر است، قطعا ترافیک در مرکز شهر بیشتر است و معضلات آن نیز بالطبع در مرکز شهر بیشتر است که با توجه به طرح جامع ما برنامه‌هایی را برای این منظور داریم.
وی تصریح کرد: در شهر بندرعباس الان ترافیک منظم وجود دارد، اگر ترافیک‌های نامنظم بود حل مشکل آن به تناسب راحت‌تر بود. ترافیک‌های منظم ناشی از حجم خودروهایی است که در شهر نسبت به معابر دارای آمار بالایی است و براساس آنچه مطالعه شده متوسط تعداد خودرویی که در شهر بندرعباس است به‌طور متوسط به ازای هر خانوار یک دستگاه خودرو وجود دارد که این تعداد خیلی زیاد است. البته در شهرهای دیگر هم به همین شکل است.  
وی با اشاره به راهکارهای حل مشکل ترافیک در شهر بندرعباس خاطرنشان ساخت: ایجاد مراکز فرعی در شهر با توجه به این‌که کانون توجه به مرکز شهر است و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در مرکز شهر طرح زوج و فرد که در برنامه جامع ترافیک در برنامه چشم انداز 1410 هست ازجمله راه‌های حل ترافیک است. مهندس بابک‌ هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به این‌که امروزه ترافیک جزیی از زندگی شهری است، اضافه کرد: هرکدام از معبرهای شهر بندرعباس معضلات خاص خود را دارد.  کارکرد بزرگراه امام حسین (ع) الان از شریانی درجه یک به بلوار شریانی درجه 2 تبدیل شده و این باعث شده که کارکرد اصلی‌اش را از دست بدهد. عدم ایجاد باندهای تندرو، واگذاری کاربری‌هایی در جهت استفاده از معبر اصلی، همچنین افزایش رشد جمعیت بدون درنظر گرفتن مسائل شهرنشینی و عدم تطبیق طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیکی از دیگر مشکلات است. بابک‌ هاشمی گفت: امسال توسط شهرداری بندرعباس بالغ بر 26‌میلیارد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بودجه درنظر گرفته شده و قرار است که طرح‌های بسیار خوبی در جهت حل مشکلات ترافیکی شهر بندرعباس ایجاد شود.


تعداد بازدید :  203