شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی:
دولت روحانی موفق شد راه را برای تکنولوژی هسته‌ای باز کند
در دولت قبلی، کشور به صورت فقیرانه‌ای اداره می‌شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، واقعه‌ عاشورا را فاجعه تاریخ بشریت توصیف کرد و گفت: قیام
 امام حسین(ع) و یارانش، نورافشان‌ترین حادثه‌ای تاریخ است که هیچ منکری ندارد.
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته و در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر، نخبگان شهرستان فریدونشهر استان اصفهان، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به تحلیل مختصری از اهداف و فلسفه قیام عاشورا پرداخت و گفت:
 امام حسین(ع)، اهل‌بیت و یارانش آن همه مصیبت و اسیری را برای این تحمل کردند که به جهانیان بگویند چقدر چهره ظلم، کریه و زشت و چقدر چهره فداکاری و گذشت، تابناک و درخشان است.
وی با اشاره به برگزاری پرشور و سالانه به مناسبت شهادت امام سوم شیعیان و شهدای کربلا در ایران و اکثر کشورهای جهان، گفت: میلیون‌‌ها نفر هر ساله سیاه‌پوش عزای حسینی می‌شوند و نهضت عاشورا هرگز کهنه نمی‌شود و ما باید از این واقع تاریخی درس بگیریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش به آشنایی خود با شهرستان فریدون‌شهر از دوران طلبگی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در این شهرستان قومیت‌های مختلفی در وحدت و صلح و صفا با هم زندگی می‌کنند، باید مراقبت شود تا این زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه حفظ شود و مسائل قومیتی زمینه ساز اختلاف و درگیری نشود و با یکدیگر همچنان به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی کنند.
آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی، در پاسخ به گلایه حاضران درخصوص تورم و اشتغال گفت: سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های ظالمانه برای کشوری مثل ایران که درحال توسعه بود، خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرد و ما را چندین ‌سال عقب انداخت.
وی افزود: متاسفانه در دولت قبلی، کشور به صورت فقیرانه‌ای اداره می‌شد، اکثر کارخانه‌ها تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند و منابع عظیمی که از نفت داشتیم، صرف ورود کالای بنجل و بی‌کیفیت چینی می‌شد و عمده بانک‌های دنیا روابط‌شان را با ما قطع کرده بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که دولت تدبیر و امید مسأله تحریم را در اولویت قرار داد، اظهار داشت: این دولت موفق شد راه را برای تکنولوژی و دانش هسته‌ای باز کند و تورم را یک رقمی و به زیر 10‌درصد کاهش دهد.

 


تعداد بازدید :  181