شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
هت تریک قلعه‌نوعی در شکست
استقلال بحران زده، گل‌محمدی را ماندنی کرد

گروه ورزش| آخرین دیدار هفته دهم لیگ برتر در حالی برگزار شد که استقلال با 2 باخت متوالی در هفته های اخیر برای عقب نماندن از رقبا محکوم به پیروزی در این دیدار بود. در سویی دیگر گل محمدی که تیمش وضعیت خوبی در جدول نداشت، شاید در صورت اخراج آخرین تجربه اش را روی نیمکت این تیم سپری می کرد. قلعه نوعی در تصمیمی عجیب خسرو حیدری و جاسم کرار را روی نیمکت قرار داده بود و باز هم در میانه میدان خبری از خلاقیت در میان آبی پوشان نبود. از سویی دیگر ذوبی ها  در همان دقایق ابتدایی توسط مهدی رجب زاده که تا به حال گل های زیادی به استقلال زده، بار دیگر روی یک ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی برای تیمش شد. یکی از اتفاقات جالب نیمه نخست ورود یک هوادار اصفهانی به زمین بود که روی پیراهنش نوشته بود: «من چه گناهی کردم که در این فوتبال جایی ندارم؟»
عملکرد ضعیف آبی پوشان در نیمه اول، قلعه نوعی را مجاب کرد که در ابتدای نیمه دوم مغز متفکر تیمش را وارد میدان کند. بازی با ورود کرار به زمین برای استقلال کاملا متفاوت شد و در نهایت نیز روی خطایی که این هافبک عراقی گرفته بود و خودش نیز آن‌را ارسال کرد، بیگ زاده کار را به تساوی کشاند. بازی با کش و قوس های زیادی همراه شد و برخوردهای زیادی نیز به همراه داشت تا اینکه ذوب آهن مزد ضدحملاتش را گرفت و حسن زاده گل برتری تیمش را به ثمر رساند. با اینکه استقلال با قبول سومین شکستش هنوز در رتبه دوم جدول قرار دارد اما می توان گفت تیم امیر قلعه نوعی که چیزی به غیر از نمایش کرار در زمین ندارد، وارد بحران شده و او باید تغییراتی در ترکیب تیمش اعمال کند، اگرچه مصدومان فراوان دست او را بسته است. از سویی دیگر ذوب آهن با این 3 امتیاز از بحرانی که گرفتارش شده بود، خارج و به رده دوازدهم صعود کرد.

پیروزی پرحاشیه سرخپوشان مقابل آبی‌های اهوازی

پرسپولیس، درخشان شده است

گروه ورزش| روز پنجشنبه در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. در این دیدار پرسپولیس حسین ماهینی را که به تازگی کارت معافیتش باطل شده در اختیار نداشت. بازی تا دقیقه 13 کاملا متعادل دنبال ‌شد که در همین دقیقه مهدی مومنی پس از یک فرار از روی خط شش‌قدم با اشتباه فاحش سوشا مکانی استقلال خوزستان را به گل رساند.  در ادامه اما پرسپولیس که تمایلی نداشت با شکست به رختکن برود در دقیقه 30 و توسط محمد عباس‌زاده به گل رسید.  در حالی‌ که به دقایق پایانی این مسابقه در نیمه اول نزدیک می‌شدیم قرمز‌های پایتخت با پنالتی که توسط محمد نوری کاپیتان این تیم به‌دست آمده بود، بازهم توسط عباس‌زاده به گل دوم دست یافتند. در نیمه‌دوم استقلال خوزستان حملات خوبی را روی دروازه پرسپولیس طراحی کرد اما هیچ‌کدام از این حملات راهی به دروازه پیدا نکرد تا در نهایت 3امتیاز شیرین به حساب شاگردان حمید درخشان واریز شود.  پرسپولیس با هدایت درخشان در 3بازی گذشته 7 امتیاز به دست آورده است. هرچند در بازی روز پنجشنبه داور مسابقه هم در چند صحنه اشتباهاتی داشت تا عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان اینطور واکنش نشان دهد: «دقیقه 4 و 42 ثانیه، 21 و 45ثانیه، دقیقه 39 و پنالتی که در دقیقه 44 گرفته شد، اصلا داور صحنه را ندید و کمکش هم پرچم خود را بالا نیاورد. واقعا اشتباهات خنده‌دار بود. جالب است می‌خواهند من را تنبیه کنند، آنها با این اشتباهات باید من را مورد تشویق قرار دهند.» حمید درخشان نیز در پایان بازی از عملکرد شاگردانش اظهار رضایت کرد: «بازی خوبی بود و تیم حریف نیز یک بازی تاکتیکی و منطقی ارایه کرد.  با توجه به این‌که هفته گذشته بازیکنانم تمرینات پرفشاری را سپری کردند، انتظار افت بدنی را  از آنها داشتم. از پیش می‌دانستم که یک بازی سخت مقابل تیم عبدالله ویسی دارم؛ با تمرینات خوبی که در هفته گذشته سپری کردیم، امروز توانستیم 3 امتیاز را از آن خود کنیم.»

نتایج سایر دیدارهای هفته دهم
ملوان 1- گسترش فولاد1(گلها: امین درویشی برای گسترش فولاد و مازیار زارع برای ملوان)، راه آهن 2- نفت مسجدسلیمان 2(مجتبی شیری و امین منوچهری برای راه آهن و سعید سالارزاده و میلاد جعفری برای نفت)، صبای قم1- سایپا صفر(گل: مارکو اورلیو)، پدیده 1- پیکان 2(گلها: یوآنوویچ برای پدیده و جهانگیر عسگری و سعید دقیقی برای پیکان)، فولاد 2- نفت تهران 2(گلها: ساسان انصاری و اسماعیل شریفات برای فولاد و وحید امیری«2گل» برای نفت) و تراکتورسازی 1- سپاهان1 (گلها: محمدرضا خلعتبری برای سپاهان و شجاع خلیل‌زاده«گل به خودی» برای تراکتورسازی)

 

 

 


تعداد بازدید :  222