شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
بهداد سلیمی رکورد آسیایی رضازاده را شکست
3 طلای دیگر در تور ایرانی‌ها

گروه ورزش| کاروان ورزش ایران طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفت که نتیجه تلاش ورزشکاران ایرانی کسب 3 مدال طلا و 2 برنز بود که باعث شد ایران با 5طلا، 6 نقره و 4 برنز به مقام ششم صعود کند.
طلای قابل پیش‌بینی شادی
محسن شادی در روئینگ تک نفره سنگین وزن به فینال راه یافته بود و به دلیل رکورد خوبی که داشت همه از او انتظار مدال طلا داشتند. درنهایت نیز این قایقران شایسته کشورمان در رقابتی بسیار سخت به‌عنوان قهرمانی رسید و به خاطر فشاری که متحمل شده بود، زیر سِرُم رفت. همچنین سولماز عباسی در روئینگ تک‌نفره بانوان و تیم روئینگ 2 نفره آقایان با ترکیب رهنما و شجاعی مدال‌های برنز کسب کردند.
شاهکار دوچرخه‌سوار 21 ساله
درحالی‌که در روزهای اخیر دائما شاهد ناکامی رکابزنان ایران در بخش پیست بودیم و کسی فکرش را نمی‌کرد در روز پایانی این رقابت‌ها نهایتا بیش از یک برنز نصیب دوچرخه‌سواری شود، محمد دانشور، جوان 21ساله ایران در فینال بخش کایرین به کاري بزرگ دست زد و با اختلاف میلیمتری به  طلا دست یافت.
طلای مقتدرانه بهداد همراه با  رکوردشکنی
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری به ایران برسد، این اتفاق با قدرت‌نمایی بهداد سلیمی رخ داد؛ البته بهادر مولایی دیگر نماینده ایران در این وزن بعد از حرکت یک ضرب به دلیل مصدومیت انصراف داد. قهرمان المپیک 2012 علاوه بر قهرمانی مقتدرانه‌اش با اختلاف 40 کیلویی که با نفر دوم داشت، توانست در یکضرب، دوضرب و مجموع رکورد بازی‌های آسیایی را که متعلق به حسین رضازاده بود بشکند. او در یکضرب 210 کیلوگرم را بالای سر برد و در حمله به وزنه 215 کیلویی که رکورد جهان محسوب می‌شد، ناکام ماند. در دوضرب نیز 255 کیلوگرم را در حرکت دوم بالای سر برد اما برای رکورد دوضرب جهان تلاش نکرد. پیش از رقابت نواب نصیرشلال در دسته 105 کیلوگرم با اوت شدن در حرکت دوضرب عملکرد ضعیفی داشت.
پیروزی ورزش‌های توپی
از روز پنجشنبه کار والیبال ایران نیز در کنار 2 رشته دیگر توپی یعنی هندبال و بسکتبال آغاز شد. کواچ در بازی نخست ترکیبی از ذخیره‌ها را به زمین فرستاد که 3 بر صفر توانستند هنگ‌کنگ را از پیش‌رو بردارند. همچنین در دیدار دوم والیبالیست‌ها هند را با همین نتیجه مغلوب کردند تا صعودشان به دور دوم قطعی باشد. تیم‌ملی بسکتبال نیز با شکست فیلیپین، یکی از مدعیان قهرمانی به‌عنوان صدرنشین به دور دوم صعود کرد و در اولین گامش در این مرحله دیروز ژاپن را مقتدرانه شکست داد. هندبال ایران نیز که در مرحله دوم مقابل عمان شکست خورده بود، پنجشنبه نتوانست از پس میزبان رقابت‌ها بر بیاید تا شانسش برای صعود به جمع 4 تیم به حداقل برسد اما برتری 26 بر 21 مقابل عربستان در آخرین دیدار این مرحله و شکست عمان و عربستان مقابل کره باعث شد تا ایران با تفاضل گل بهتر به نیمه‌نهایی برسد و حریف قطر شود.
سایر نتایج
 نمایندگان شنای ایران اعم از انصاری، میرزایی، جلالی و نسیمی شاد در هیچ‌کدام از مواد، موفق به حضور در فینال نشدند./   تیم‌های کامپوند آقایان و بانوان به دیدار رده‌بندی راه یافتند و اسماعیل عبادی تنها نماینده انفرادی کامپوند ایران در نیمه‌نهایی خواهد بود./   تیم‌ملی تفنگ 50 متر ایران در بخش آقایان و بانوان به رتبه بهتر از هفتمی نرسیدند و دستشان از مدال کوتاه ماند./   اسکندری و آقایی، 2 نماینده بدمینتون ایران با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند./   احسان روزبهانی و جاسم دلاوری نمایندگان بوکس ایران در دور اول رقابت‌های وزن خود به پیروزی دست یافتند./   تیم‌های روئینگ 4 نفره بانوان و احمدی در بادبانی نیز از کسب مدال بازماندند.
برنامه رقابت امروز ایرانی‌ها
کشتی آزاد: 57کیلوگرم (حسن رحیمی)، 70 کیلوگرم (مصطفی حسین‌خانی)/ والیبال: ایران – مالدیو/ دوومیدانی: 100 متر زنان (مریم طوسی)، پرتاب چکش (کاوه موسوی - رضا مقدم)، 100متر مردان (رضا قاسمی و حسن تفتیان)، پرتاب وزنه زنان (لیلا رجبی)/ قایقرانی: کایاک و کانوی تک نفره، دونفره و 4 نفره مردان و زنان/ بوکس: وزن 69 کیلوگرم (امین قاسمی)/ دوچرخه‌سواری جاده: تایم تریل انفرادی (حسین عسگری)/ بسکتبال: ایران – مغولستان/ تیراندازی: تفنگ 50 متر سه وضع مردان در بخش انفرادی و تیمی/ تیروکمان: رده‌بندی کامپوند تیمی زنان (ایران – هند)، رده‌بندی کامپوند تیمی مردان (ایران – فیلیپین)، نیمه‌نهایی کامپوند انفرادی مردان (اسماعیل عبادی)

 


تعداد بازدید :  243