شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

حسام‌الدین آشنا:  روحانی و اوباما کافی است یکدیگر را درک کنند
 حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در صفحه گوگل پلاس خود توضیحاتی را در مورد حضور حسن روحانی در نیویورک نوشت که مورد توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفت.  به‌گزارش تسنیم،‌ آشنا در بخشی از این یادداشت نوشته است:   این روزها روحانی به تنهایی بار ریشه‌کنی اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و ارایه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را بر دوش می‌کشد. طرف ایرانی یک پیام قوی را دایما تکرار می‌کند؛ اگر طرف‌های ما می‌خواستند صداقت و جدیت ما را بیازمایند، عملکرد اعتمادساز ما در یک‌سال گذشته بهترین سند برای موفقیت ما در این آزمون است و اگر می‌خواستند توان ما را در مواجهه با تحریم‌ها بسنجند باز هم یک‌سال گذشته سند موفقیت ما در مدیریت منابع اندک، انضباط مالی و اولویت‌بندی درست است به کنایه شنیدیم که آنچه اوباما در زمینه سلامت عمومی نتوانست انجام دهد، روحانی با وجود تحریم اجرا کرد.  سخنان اوباما در سازمان ملل پاسخ دقیق و بهنگامی به حسن نیت و تدابیر یک‌ساله روحانی بود. این دو لازم نیست یکدیگر را ملاقات کنند کافی است یکدیگر را درک کنند و شجاعت کافی برای عبور از گذشته‌های دور و نزدیک را داشته باشند.  امروز در جلسه با بزرگترین فعالان اقتصادی آمریکا کسی از روحانی خواست با اوباما دست بدهد و کار را تمام کند. روحانی پاسخی عمیق ولی ساده داد؛ او گفت حل مشکل ایران و آمریکا نه از دست که از مغز آغاز می‌شود. آمریکا باید به تهدید و تحقیر ایران خاتمه دهد و نگاهش را به ایران عوض کند. باید درک کند که استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ایران به نفع همه است.

امام(س) با ورود به خاک عراق به‌طور مشروط موافقت کردند
محسن رضایی در برنامه زنده «سطرهای ناخوانده» از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی از جمله جریان موافقت امام خمینی (س) با ورود به خاک عراق و اعزام نیروهای ایران به جنوب لبنان پس از حمله رژیم صهیونیستی به آن کشور پرداخت.
فرمانده اسبق سپاه در پاسخ به یکی از سوالات مجری برنامه گفت: من پیشنهاد می‌کنم از جناب آقای‌هاشمی هم مصاحبه بگیرید. حتی از آقای میرحسین هم مصاحبه بگیرید، بالاخره ایشان نخست‌وزیر [دوران] جنگ بوده است. وی افزود: من یادم هست که دو،سه‌سال پیش - قبل از این جریان فتنه - ایشان یک روزی - شاید در افطاری آقای قالیباف بود - که ایشان (میرحسین) به من گفت «من اصلا در جریان نامه آقای روغنی‌زنجانی به امام نبودم.»  در حالی‌ که ایشان معاون آقای میرحسین بود. من گفتم چطور می‌شود، [روغنی‌زنجانی] معاون شما بود، بعد شما می‌گویید من اصلا در جریان این نامه نبودم! لذا خوب است که بعضی از این بحث‌ها را که شما طرح کردید، باز کنید که بعضی از مسائل روشن بشود. فرمانده اسبق سپاه درباره ورود نیروهای ایران به خاک عراق و مخالفت امام (س) با این اقدام گفت:  چه کسی گفته امام (س) مخالف ورود به خاک عراق بودند؟ در این زمینه، دو بحث وجود دارد که آیا امام مخالف ادامه جنگ بودند یا این‌که مخالف ورود به خاک عراق؟فرمانده پیشین سپاه گفت:  امام در آن جلسه فرمود استدلال شما چیست که می‌خواهید وارد خاک عراق شوید؟ آقای‌هاشمی اول صحبت کردند و گفتند که الان ما سر مرز رسیده‌ایم.  بالاخره اگر جنگ ادامه یابد ما در داخل مرز که کاری نمی‌توانیم بکنیم و اگر هم بخواهیم از طریق مذاکرات جریان را پیش ببریم باید یک چیزی به‌عنوان اهرم فشار دست ما باشد که ما با آن بتوانیم (مساله جنگ را)حل کنیم. محسن رضایی افزود: امام این صحبت‌ها را که شنیدند، فرمودند:  خیلی خب من فکرهایم را بکنم.  بعد احمدآقا تماس گرفت و گفت امام قبول کردند، منتها شرایطی را مطرح کردند و از جمله گفتند باید حواستان باشد که مردم را نزنید، دوم این‌که اگر شما وارد شوید دشمن شما را به‌عنوان متجاوز قلمداد خواهد کرد، یک شرط دیگر را هم گفتند و افزودند:  اگر این شرط‌ها را رعایت کنید من موافقم با این‌که شما ورود پیدا کنید.

دولت اعتقادی با برخورد سلبی با بدحجابی ندارد
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت اعتقادی به برخورد با بدحجابی ندارد و ریشه‌کنی همیشگی این مشکل، نیازمند چاره‌اندیشی همه دستگاه‌های متولی امور فرهنگی است.  به‌گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی با بیان این مطلب افزود:  برخورد و مبارزه با بدحجابی، این مشکل را حل نخواهد کرد ولازم است دستگاه‌های فرهنگی کشور، برای ریشه‌کنی آن برنامه‌ریزی کنند.  معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، 24دستگاه دولتی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور، متولی امور فرهنگی کشور از جمله حجاب هستند و همکاری مستمر و پایدار این دستگاه‌ها می‌تواند کشور را برای برون از این وضع یاری کند.  مولاوردی ادامه داد: برخورد سلبی با بدحجابان، مرحله آخر مقابله با این پدیده است که امیدواریم با تلاش بیشتر متولیان فرهنگی، پیش از رسیدن به این مرحله، امور مربوط به حجاب کشور را ساماندهی کنیم. 


تعداد بازدید :  225