شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
روي خط خبر

ساخت‌وساز غیرقانونی اطراف دریاچه گهر
عضو هیأت‌رئیسه شورایعالی استان‌ها گفت: هرگونه ساخت‌وساز در اطراف دریاچه گهر غیرقانونی است. سیدعابدین نوری در نشست بررسی مشکلات زیست‌محیطی دورود افزود: هرگونه ساخت‌وساز توسط هر دستگاه دولتی و غیردولتی در اطراف دریاچه گهر مغایر قوانین زیست‌محیطی است و باید با عوامل و مسببان آن به‌شدت برخورد شود.
او اظهار کرد: متاسفانه اخیرا دیده شده که اداره کل محیط‌زیست استان لرستان در یک اقدام غیرقانونی اقدام به ساخت‌وساز بناهایی در فاصله کمتر از ۲۰متر از دریاچه گهر کرده‌اند. عضو شورای اسلامی شهر دورود تصریح کرد: این امر موجب اعتراض عمومی و تشکل‎های زیست‌محیطی شده و این در حالی است که مسئولان و متولیان محیط‌زیست براساس قانون باید خود را حافظ و نگهبان طبیعت از جمله دریاچه زیبای گهر بدانند. عضو هیأت‌رئیسه شورایعالی استان‌ها افزود: در همین رابطه به نمایندگی از طرف مردم و تشکل‎های زیست‌محیطی از ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری خواستاریم دستور دهند موضوع، بررسی و از هرگونه ساخت‌وساز در اطراف دریاچه گهر دورود خودداری شود.

با افزایش 20‌درصدی نسبت به سه روز گذشته
3100نفر به بیماری ابولا مبتلا شدند
مهر| تعداد قربانیان مبتلا به ویروس مهلک ابولا با افزایش ۲۰‌درصدی نسبت به سه روز گذشته، از مرز سه‌هزار و ۱۰۰ نفر گذشت.  دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی مستقر در  آفریقای جنوبی با اعلام این خبر تأکید کرد: هر سه هفته تعداد مبتلایان به ابولا  2 برابر افزایش می‌یابد که ضرورت رویارویی جهانی با این بحران را بیشتر گوشزد می‌کند.  
این سازمان با هشدار مجدد درباره شیوع تصاعدی بیماری مهلک ابولا افزود: کمک‌ها برای مقابله با ابولا باید 20 برابر افزایش یابد و  تقریبا یک‌میلیارد دلار برای غلبه بر شیوع بیماری ابولا نیاز است.  براساس آمارهای جدید سازمان بهداشت جهانی، هم‌اکنون حدود 7‌هزار نفر در غرب آفریقا مبتلا به این ویروس کشنده هستند؛ تعداد قربانیان مبتلا به ویروس ابولا تا روز سه‌شنبه 2800 نفر بود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد اگر تلاش‌ها برای کنترل ویروس ابولا بیشتر نشود، تا چهار ماه دیگر پرونده یک‌میلیون و 400‌هزار نفر از افرادی که با خطر عفونت ویروس ابولا مواجه می‌شوند، روی میز قرار می‌گیرد. 


تعداد بازدید :  214