شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
خبر

5میلیارد تومان جریمه قطع 150درخت در پایتخت
مهر| یک عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: قطع 150اصله در پایتخت تنها 5‌میلیارد تومان جریمه دارد در حالی‌ که خسارتی که از قطع این درختان به شهر وارد می‌شود چندین برابر این جریمه است.
محمدمهدی تندگویان، عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، با اشاره به آخرین وضع طرح الزام شهرداری تهران به عدم‌اعطای پروانه ساخت‌وساز و پیگیری ضبط املاکی که در آن به صورت غیرقانونی قطع و تخریب فضای انجام شده، گفت: بررسی این طرح توسط سه کمیسیون شورا در حال انجام است و به دنبال تدوین طرحی هستیم که قابلیت اجرا داشته باشد. او تأکید کرد: این طرح به دلیل مبارزه با قطع درختان در سطح شهر تهران بود که به دلیل ایرادات و مشکلات فقهی و شرعی هنوز در مرحله بررسی است زیرا حقوق مالکانه فردی بر حقوق عمومی شهر ترجیح دارد، بنابراین تا زمانی که این موضوع حل نشود این طرح قابلیت اجرایی ندارد.
تندگویان با اشاره به قطع درختان پایتخت در هفته گذشته گفت: این‌که چقدر خسارت مادی برای این تخریب تعیین می‌شود ارزش چندانی ندارد و جوابگوی خسارتی که به محیط‌زیست پایتخت وارد می‌شود، نیست، اما محاسبه خسارت قطع درختان فرمول خاص خود را دارد و به بن درخت، سن و‌ سال و نوع و...، بر تعیین میزان خسارت تأثیرگذار است و حدودا قطع 150درخت نزدیک به 4،5‌میلیارد جریمه دارد که در مقابل اقدام غیرقانونی متخلفان هزینه ناچیزی است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران خبر داد: برخورد قانونی با 4‌هزار میوه‌فروش غیرقانونی
فارس| حدود 4‌هزار میوه‌فروش در سطح تهران وجود دارند که به صورت غیرمجاز و بدون پروانه فعالیت می‌کنند و راهکارهای قانونی برای مقابله با آنها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
‌نعمت‌الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با اعلام این مطلب درباره آخرین اقدامات در ساماندهی مراکز توزیع میوه در استان تهران اظهار داشت: در این مراکز 2500 واسطه غیرقانونی فعال داشتیم که با تلاش ارگان‌های ذیربط برخورد قانونی صورت گرفته و بحث ساماندهی غرف نیز به شکل منسجمی پیگیری شده است.
او افزود: در این راستا عوامل پلیس ناجا و راهور نیز در محل حضور یافته‌اند تا سایر تخلفات در این مراکز مورد بررسی قرار بگیرد. ترکی خاطرنشان کرد: صدور فاکتورهای متحدالشکل بین غرفه‌داران مرکزی و فروشندگان خرده تا ظرف یک هفته پیگیری و اجرایی می‌شود. معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: در کارگروه تنظیم بازار استان تهران تصویب شد با حدود 4‌هزار میوه‌فروش در سطح تهران که به صورت غیرمجاز و بدون پروانه فعالیت می‌کنند، راهکارهای قانونی برای مقابله با آن مورد پیگیری قرار می‌گیرد. به گفته ترکی، طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، پلیس راهور از روز شنبه به مدت یک هفته طرح ایجاد و استقرار علایم راهنمایی و رانندگی، خط‌‌کشی معابر پیرامون میدان مرکزی میوه و تره‌بار و ایجاد پارکینگ از سوی پلیس راهور به مرحله اجرا درخواهد آمد.


تعداد بازدید :  226