شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

امدادرسانی به 7 مصدوم حوادث جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی
نجاتگران پایگاه‌های امدادجاده‌ای جمعیت هلال‌احمر شهرهای هشترود، آذرشهر و هریس به 7 نفر از مصدومان حوادث جاده‌ای امدادرسانی کردند. به‌گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، نجاتگران مستقر در پایگاه امدادونجات جاده‌ای شهید ملک‌پور عزیزکندی جمعیت هلال‌احمر شهرستان هشترود به 2 مصدوم حادثه برخورد نیسان وانت با تریلر در اتوبان پیامبراعظم درکیلومتر100محورهشترود-تبریز امدادرسانی کردند و یک نفر از مصدومان را جهت ادامه درمان به مراکز درمانی انتقال دادند. عصر روز چهارشنبه 2 مهر نیز حوالی ساعت 17:25 جاده آذرشهر– عجب‌شیر روبه‌روی کارخانه آهک، بر اثر واژگونی پژو یک نفر دچار مصدومیت شد که توسط نجاتگران پایگاه امدادجاده‌ای شهید یوسف‌تبار جمعیت هلال‌احمر شهرستان آذرشهر به بیمارستان منتقل شد. در جاده اهر- هریس در سه‌راهی شیخ رجب نیز بر اثر برخورد خودروی ماکسیما با سواری پژو آردی 4 نفر دچار مصدومیت شدند که توسط نجاتگران پایگاه امدادجاده‌ای بیلوردی جمعیت هلال‌احمرشهرستان هریس امدادرسانی شدند.
 
پایان امدادونجات تابستانه در همدان
معاون امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: «طرح امدادونجات تابستانه هلال‌احمر این استان با امدادرسانی در 233 حادثه پایان یافت.»
حسین اشرفی به ایرنا گفت: «کل حوادثی که جمعیت هلال‌احمر استان همدان در تابستان امسال به آنها رسیدگی کرد 233 مورد بود که از این تعداد 164 مورد مربوط به حوادث جاده‌ای، 34 مورد خدمات حضوری، 13 مورد حوادث شهری و 10 مورد حوادث کوهستانی بود.»
او افزود:  کل مجروحان حوادث در تابستان امسال 294 نفر بودند که 193 نفر از مجروحین به بیمارستان‌های استان منتقل شدند و 101 مورد نیز در محل حادثه مداوا شدند. اشرفی تصریح کرد: «در این مدت 44 مورد عملیات رها‌سازی توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان همدان انجام شده است.»معاون امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان به اسکان 525 نفر از مسافران در محل‌های اسکان هلال‌احمر استان نیز اشاره کرد.
دو‌هزار و 500 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان همدان در 20 پایگاه ثابت، سیار و موقت در تمام طول‌ سال در راستای ارایه خدمات به مسافران جاده‌ای مستقر هستند.

برگزاری مسابقات رفاقت مهر اعضای سازمان جوانان در هلال‌احمر کرمان
مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات فرهنگی – امدادی رفاقت مهر در استان کرمان پایان یافت.  
در این دوره از مسابقات 250 نفر عضو آقا و 220 نفر عضو خانم از کانون‌های آزاد، دانشجویی، طلاب  و روستایی مراکز امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان به مدت 4 روز در رشته‌های قرائت قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، زبان انگلیسی، چادرزنی، حمل مصدوم و امداد و کمک‌های اولیه رقابت کردند.  در اختتامیه این دوره، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، یکی از راه‌های رسیدن به اهداف هلال‌احمر را داشتن روحیه بشردوستی و رفاقت در انجام کار فرهنگی دانست.  
کاووس محمودی افزود: «رفاقت و رقابت در کنار همدیگر امری پسندیده است.»حجت‌الاسلام سجادی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با یکی از سخنان امیر‌المومنین در نهج‌البلاغه سخن خود را آغاز کرد که فرمودند:  «مسیر تعلیم و تادیب آغاز می‌شود قبل از آن‌که دلت به آلودگی‌های دنیا آلوده شود.»
او قلب جوان را همانند یک زمین خالی دانست که در آن هر نوع بذری را می‌توانیم بکاریم و نتیجه آن را برداشت کنیم.  در پایان از نفرات برتر مسابقات با لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.  

 


تعداد بازدید :  183