شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
داستان داوطلبی من 
سعید رشیدی

سن:  39سال
تحصیلات: کاردانی امدادوسوانح
شغل: کارمند کمیته امداد امام(س)
 محل سکونت: سمیرم
در امور خیر انرژی و لذتی هست که قابل بیان نیست. به عنوان امداد‌گر داوطلب با خودم نیت کرده‌ام در هر موقعیتی تا زمانی که توان دارم در فعالیت‌های امدادی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر مشارکت کنم.
10سال پیش همکاری با جمعیت هلال‌احمر را آغاز کردم و همواره کوشیده‌ام در امور خیر‌خواهانه و خداپسندانه هلال‌احمر مشارکت داشته باشم. نحوه آشنایی من با جمعیت هلال‌احمر از طریق برنامه‌ها و مانورهای آن بود. در طول این سال‌ها در طرح‌های امدادی و مناسبتی حاضر بوده‌ام. سابقه 5 سال ریاست خانه داوطلب سمیرم را نیز دارم. دوره‌های تخصصی کمک‌های اولیه، حمایت روانی، امداد در حوادث، آوار‌برداری، نجات در کوهستان، نجات جاده‌ای، نجات در برف و بهمن را نیز گذرانده‌ام. این آموزش‌ها علاوه بر افزایش آگاهی من نسبت به امداد‌رسانی سبب شده است به عنوان مربی دیگر داوطلبان را آموزش دهم. آموزش همگانی برای مقابله با حوادث امری ضروری است. بارها در حوادث مختلف مشاهده کرده‌ام که بعضی افراد می‌خواهند به آسیب‌دیدگان کمک کنند اما روش صحیح امداد‌رسانی را نمی‌دانند و یادگیری آموزش‌ها باعث افزایش آگاهی افراد می‌شود.
در حوادث طبیعی همچون زلزله‌های بوشهر و بروجرد در کنار دیگر امدادگران به وظیفه انسانی خود که یاری هم‌نوعان است عمل کرده‌ام. علاوه بر امدادرسانی در حوادث، در جاده‌های شهرستان سمیرم نیز به عنوان امدادگر فعالیت کرده‌ام. در پایان لازم می‌دانم از آقای محمد‌علی تاج‌دره رئیس محترم جمعیت هلال‌احمر سمیرم تشکر کنم که تمام توان خود را صرف اعتلای امور داوطلبانه و خداپسندانه کرده‌اند.


تعداد بازدید :  210