شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

درویش‌رضا منظمی نوازنده و آهنگساز پیشکسوت تازه‌ترین اثر موسیقایی خود را برای انتشار به مرکز موسیقی حوزه هنری داد.  

همزمان با انتشار نهمین چاپ از کتاب «ای ابراهیم»غلامرضا امامی تعداد نسخه‌های منتشر شده از این اثر به 270‌هزار عدد رسید.  

ترجمه سهیل سُمی از رمان «هرگز رهایم مکن» نوشته کازوئو ایشی‌گورو، از سوی نشر ققنوس برای بار چهارم، چاپ شد.   ترجمه اخیر از این کتاب ‌سال 85 برای اولین بار منتشر شد و حالا خبر رسیده که مهدی غبرایی، مترجم باسابقه هم سراغ این رمان نویسنده ژاپنی رفته است.  

 شمس لنگرودی که دچار خونریزی داخلی شده بود،‌ هم اکنون حالش خوب است و علت خونریزی‌اش التهاب روده تشخیص داده
شده است.  

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره روز نهم نوامبر با نمایش فیلم «کات» جدیدترین ساخته «فاتح آکین» آغاز به کار می‌کند.  

حمید پورآذری که چندی پیش نمایش «سال ثانیه» را در جشنواره تئاتر زوریخ اجرا کرده بود،‌ برای اجرای این نمایش در ایران به دنبال
سالن است.  

رامین ناصرنصیر علت انتشار اخبار نادرست و کذب درباره‌ افراد چهره و سرشناس را وجود اِشکال فرهنگی در بین مخاطبان دانست.  

«پرویز پژوم شریعتی»، نویسنده و پژوهشگر گویش‌های محلی سمنان با حضور جمعی از مردم، مسئولان و جمعی از هنرمندان و نویسندگان استان تشییع و در وادی‌السلام سمنان آرام گرفت.  

‌اسماعیل زرعی از انتشار کتاب تازه‌اش با عنوان «شادی‌های شوم» خبر داد.  

«بابک حمیدیان» از حضور خود در جدیدترین فیلم بهروز افخمی با نام «روباه» خبر داد و گفت:  فیلمبرداری این اثر سینمایی از 15 مهرماه در تهران آغاز می‌شود.  

مستند «بی‌کودکی» دوشنبه 7 مهرماه ساعت 16 در دومین جلسه از سلسله نشست‌های «سینما صداقت» در فرهنگسرای اندیشه به نمایش درمی‌آید.

سفیر اندونزی در ایران با حضور در محل برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با بیان این‌که ایران در زمینه هنر، نقش متفاوتی را در جهان ایفا می‌کند گفت: ایران می‌تواند قطب هنری جهان لقب گیرد.  

نمایشگاه «عکس دفاع مقدس» به روایت سعید صادقی به همراه کارگاه آموزشی با رویکرد «عکس واقع‌گرایانه»، نمایشگاه عکس «میراث فرهنگی در جنگ» از نگاه جاسم غضبان‌پور، نمایشگاه «8‌سال دفاع در قاب تصویر» در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گشایش یافت.  

مراسم تجلیل از هنرمندان موسیقی عرصه دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس در تاریخ 2 مهرماه در موزه موسیقی برگزار شد و نت قطعه «خلبانان، ملوانان» به‌عنوان نخستین قطعه دوران دفاع مقدس به آهنگسازی فیروز برنجیان به موزه موسیقی اهدا شد.   شهرام ناظری، حسین خواجه‌امیری، داریوش طلایی، نادر گلچین، حسن ریاحی، محمد میرزمانی،‌ هادی آرزم، هوشنگ ظریف، رشید وطن‌دوست، حمید شاهنگیان، داوود گنجه‌ای، حمیدرضا نوربخش، پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد و علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران  از حاضران در این مراسم بودند.  

رشید وطن‌دوست و‌ هانیبال یوسف اوایل آبان‌ماه سال جاری در تالار رودکی به صحنه می‌روند.  

فیلم سینمایی «کاغذ خروس‌نشان» ساخته مریم میلانی از ۱۶ مهرماه در پردیس سینمایی ملت اکران می‌شود. اکران این فیلم با هدف حمایت از کودکان بدون سرپرست و کودکان کار و به نفع مرکز طبی کودکان بدون دارو از 16 مهرماه و همزمان با روز جهانی کودک آغاز می‌شود.  

آل پاچینو، نشان افتخاری عضویت در موسسه فیلم بریتانیا را در مراسمی در لندن از گرگ دایک، رئیس این موسسه دریافت کرد.  

فیلم «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله از مرز فروش 300‌میلیون در تهران و شهرستان‌ها عبور کرد.  

سریال «پرده‌نشین» که به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی درحال ساخت بود، به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.  

نشر کتابسرای نیک قصد دارد مجموعه آثار 15 جلدی گابریل گارسیا مارکز را در 9 جلد و با ترجمه کاوه میرعباسی به چاپ برساند.  

 


تعداد بازدید :  228