شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
رخداد

نوبخت خبر داد: آغاز استخدام‌های رسمی از فروردین ۹۴
شهروند| محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: جذب و بکارگیری نیروهایی که مراحل قانونی استخدام را طی کرده باشند اسفندماه به‌طور کامل انجام می‌شود و این نیروها از فروردین‌ماه‌ سال ۹۴ حقوق خود را دریافت خواهند کرد. وی در جریان سفر استانی خود به اردبیل با بیان این‌که جذب و بکارگیری نیروهایی که مراحل قانونی استخدام را طی کرده باشند اسفندماه به‌طور کامل انجام می‌شود و این نیروها از فروردین‌ماه ‌سال 94 حقوق خود را دریافت خواهند کرد، گفت: در برخی از استان‌ها ازجمله در اردبیل منابع مالی این نیروها پیش‌بینی نشده بود و دولت در لایحه بودجه ‌سال 94 این مشکل را برطرف کرده است. نوبخت افزود: براساس بخشنامه‌ای که به استانداری‌ها ارسال شده جذب نیروهایی که مراحل قانونی استخدام را طی کرده‌اند بلامانع است.

بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ تورم شهریور 21/1 ‌درصد شد
شهروند| دولت یازدهم درحالی خروج غیرتورمی از رکود را مهم‌ترین برنامه خود در ‌سال اول کاری‌اش عنوان کرده است که گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد، ارقام تورمی در 12ماهه منتهی به شهریور 93 در مقایسه با ‌سال پیش از آن رشد داشته است. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده از بانک مرکزی، نرخ تورم در 12ماه منتهي به شهريور‌‌ماه 93 نسبت به 12ماه منتهي به شهريور‌ماه 1392 معادل 21/1 ‌درصد شد، همچنین شاخص مذکور در شهريور‌ماه امسال نسبت به ماه مشابه ‌سال قبل معادل 4/14‌درصد افزايش داشته است. همچنین خلاصه نتايج به‌دست‌آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس ‌سال پايه 100=1390 به این شرح است: شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در شهريور‌‌ماه 1393 به عدد 0/202 رسيد که نسبت به ماه قبل 4/1‌درصد افزايش يافت. شاخص مذکور در شهريور‌ماه 1393 نسبت به ماه مشابه‌ سال قبل معادل 4/14درصد افزايش داشته است. نرخ تورم در 12ماه منتهي به شهريور‌‌ماه 1393 نسبت به 12ماه منتهي به شهريور‌ماه 1392 معادل 21/1 ‌درصد است.

سفر قریب‌الوقوع روحانی به روسیه
فاینانس روسی در راه است
شهروند| فاینانس روسی، قسمت دوم سریال گشایش فاینانس‌ها برای پروژه‌های ایرانی از سوی کشورهای دنیاست، ابتدا چین و حالا هم روسیه. حدود 15 روز قبل بود که ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی بار دیگر راه چین را در پیش گرفت تا بر سر 66‌میلیارد دلار فاینانس برای پروژه‌های ایرانی پای میز مذاکره با چینی‌ها بنشیند و در نهایت، آنچه او موفق شد برای برخورداری ایران از این فرصت مالی چین به ثمر برساند، فاینانس 70‌میلیارد دلار پروژه ایرانی بود که به گفته نزدیکان او، در برخی از پروژه‌ها سهم آورده ریالی طرف ایرانی حتی از 15‌درصد به 8‌درصد نیز تقلیل یافته است. زنگنه وزیر نفت در این مورد می‌گوید: با روسیه توافقاتی داشته‌ایم که موسسات مالی و بانک‌های دو کشور برای تبادلات مالی فعال شوند تا از تجارت دو کشور پشتیبانی مالی شود. البته احتمال استفاده از فاینانس روسی برای تمامی حوزه‌ها وجود دارد که در این بین، امکان استفاده از آن در پروژه‌های پتروشیمی نیز محتمل است. مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درخصوص فاینانس روسی می‌گوید: برای توسعه فاینانس روسی در پروژه‌های ایرانی، باید شرکت‌های پوشش‌دهنده ریسک و بیمه در قالب توافقاتی وارد عمل شده و ظرفیت فاینانسینگ تأمین اعتبارشده را بالا برند.

راه‌اندازی قرارداد آتی کنجاله سویا
 پدرام زادنوعزیزی مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران گفت: در ماه‌های پاییزی، قرارداد آتی کنجاله سویا در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: انبارهای پذیرش شده و مورد تأیید بورس کالای ایران برای تحویل این محصول در سررسید‌های مختلف آمادگی لازم را دارند.

 


تعداد بازدید :  238