شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

شایعه صادرات به روسیه علت گرانی میوه

پس از توضیحات اتاق اصناف تهران درباره گرانی دوباره میوه و مقابل به مثل دلالان با دولت، حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: شایعه صادرات میوه به روسیه باعث گرانی برخی میوه‌های درختی شده است. او ادامه داد: بلافاصله پس از خبر صادرات به روسیه، سیب روی درخت در آذربایجان که 800تومان بود به 1500تومان افزایش پیدا کرد و در دماوند که 1300بوده به 2300 تومان رسیده است. همچنین قیمت کیوی که روی درخت 800تومان بوده به 1600تومان افزایش یافته است. حسین درودیان معاون اتاق اصناف تهران نیز اخیرا گفته است، برخورد دولت با دلالان باعث شده آنها میوه را در انبارها نگه دارند و از عرضه به بازار خودداری کنند.

تلاش دلالان برای گرانی گوشت قرمز

علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از احتمال افزایش نرخ دام در روز عید قربان خبر داد. ملکی با اشاره به صفر شدن عوارض صادرات دام زنده گفت: عوارض ۳۲۰‌هزار‌تومانی صادرات دام لغو شده و به همین دلیل میزان صادرات دام در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است. این موضوع باعث شده  دلالان با پیش‌بینی درآمد عید قربان و مراسم محرم از هم‌اکنون در تکاپوی افزایش قیمت‌ها باشند. به گفته ملکی در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت گوسفند زنده بین ۱۰‌هزار و ۵۰۰ تا ۱۱‌هزار تومان است اما نرخ‌های قطعی در هفته آینده تعیین خواهد شد.

مالیات بر ارزش‌افزوده خریداران املاک، قانونی است

حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به شکایات مطرح شده مشتریان به اتحادیه املاک تهران اعلام کرد: دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده 8‌درصدی از خریداران املاک قانونی است. به گفته او مالیات بر ارزش‌افزوده ۸‌درصد است که مشاوران آن را براساس قانون از مشتریان می‌گیرند. به این صورت که 8‌درصد به مبلغ کمیسیون معاملات اضافه می‌کنند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه با اشاره به این‌که مشاوران املاک باید نسبت به ارایه کدرهگیری برای معاملات اقدام کنند، تأکید کرد: با هر مشاور املاکی که به هر دلیلی کدرهگیری را به مشتریان ندهد به شدت برخورد خواهد شد.


تعداد بازدید :  201