شماره ۹۵۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اخطار داد:  بی‌اطلاعی هیأت‌رئیسه از تسهیلات 500‌هزار تومانی شهرداری به نمایندگان
شهروند| «هیأت‌رئیسه مجلس از تسهیلات شهرداری به نمایندگان اطلاعی ندارد.» این را نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته درپایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در اخطاری مستند به اصل 84 قانون اساسی اعلام کرد. علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، در توضیح بیشتر گفت: «متأسفانه اتفاق ناگواری درمجلس ازسوی شهرداری تهران رخ داد که موجب تعجب و تحیر همه نمایندگان شد. ایراد اصلی هم به هیأت‌رئیسه مجلس برمی‌گردد. در کریدور مجلس لیستی را به‌عنوان تسهیلات تربیت بدنی برای نمایندگان آوردند و کارت 500‌هزارتومانی از طرف شهرداری تهران به نمایندگان پیشنهاد می‌دادند.»
به گزارش ایسنا، او افزود: «من مراجعه کردم که مطمئن شوم چنین چیزی درست است و دیدم همه نمایندگان از دریافت این تسهیلات استنکاف کرده‌اند و با هوشیاری نمایندگان این حرکت نادرست با شکست مواجه شد، اما جای سوال از هیأت‌رئیسه وجود دارد، در ماده 24 آیین‌نامه به صراحت حفظ شأن و اقتدار مجلس جزو وظایف هیأت‌رئیسه است و نظارت بر امور سازمانی مجلس نیز از وظایف هیأت‌رئیسه است.»
نماینده مردم تهران درمجلس تأکید کرد: «خواهش من این است که دستور دهید این موضوع بررسی شود و مجموعه‌ای که ادعا دارند شأن‌شان اداره کشور است و می‌خواهند برای ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند، باید انقلابی‌گری را درعمل نشان دهند نه این‌که با مجلس اینچنین برخورد کنند.»
علی مطهری که اداره جلسه را برعهده داشت، درپاسخ به این اخطار گفت: «ما به‌عنوان هیأت‌رئیسه اصلا اطلاعی از این موضوع نداشتیم و برای نخستین‌بار است که موضوع را می‌شنویم. ان‌شاءالله موضوع را بررسی خواهیم کرد. طبعا شهرداری نیز حق دارد این موضوع را توضیح دهد.»
درمیان توضیح‌های علی مطهری، رضا شیران خراسانی نماینده مشهد و عضو کمیسیون اجتماعی درجایگاه هیأت‌رئیسه حاضر شد و خطاب به علی مطهری گفت: «این موضوع چه ارتباطی به شهرداری دارد؟ رفاه مجلس درخواست کارت کرده و شهرداری این کارت را دراختیار مجلس گذاشته است.»
نایب‌رئیس مجلس در این رابطه یادآور شد: «ان‌شاءالله درجلسه یکشنبه مجلس اداره رفاه مجلس و شهرداری در این رابطه توضیحی ارایه خواهند کرد.»

مدیرکل جدید حفاظت محیط ‌زیست استان تهران منصوب شد
شهروند| معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با توجه به پایان یافتن دوران ماموریت سه‌ساله محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران، طی حکمی ناصر مهردادی را به این سمت منصوب کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست با انتشار متن حکم ابتکار خطاب به «مهردادی» چنین آورده است: «نظر به تجارب و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم شما را به سمت مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران منصوب می‌کنیم. صیانت و حفاظت از محیط‌ زیست به‌عنوان اصل جدایی‌ناپذیر برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان محسوب می‌شود، به‌ویژه در کلانشهر تهران که با مسائل و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است. امیدوارم با اتکال به نیروی الهی، سازمان را در حفاظت از مواهب و منابع خداوندی که متعلق به همه مردم است، یاری کرده و رضایت شهروندان را در دولت تدبیر و امید فراهم آورید.»  ناصر مهردادی پیش از این مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان مازندران بود. گفتنی است، در هفته‌های اخیر 3 نفر از کارمندان محیط زیست پایتخت به دلیل تخلف اداری
بازداشت شده‌اند.

بنای تاریخی حمام «امامزاده قاسم» تهران ثبت ملی شد
فارس| بنای «حمام امامزاده قاسم» تهران به دلیل ارزش‌های تاریخی و معماری در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید .
حمام امامزاده قاسم یکی از حمام‌های تاریخی تهران است که در منطقه شمیرانات و میدان امامزاده قاسم قرار دارد. قدمت بنای حمام امامزاده قاسم به دوره قاجار و حدود 100‌سال پیش برمی‌گردد و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت امامزاده قاسم(ع) از اهمیت تاریخی بسزایی در منطقه شمیران برخوردار است. این بنا از معدود حمام‌های دوره قاجاریه در منطقه یک تهران است که در مالکیت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران قرار دارد. این حمام یکی از بناهای وقفی شهرستان شمیرانات است و با توجه به اهمیت آن، واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی کشور شناخته شده است. فرایند ابلاغ ثبت این بنا در فهرست میراث ملی درحال انجام است و شماره ثبت بنا هم به‌زودی اعلام می‌شود.  بنای 100 ساله حمام امامزاده قاسم متعلق به دوره قاجار در منطقه شمیرانات تهران واقع شده است.


تعداد بازدید :  235