شماره ۹۵۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
دکتر ضیایی در گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌ فقیه در هلال‌احمر استان‌ها مطرح کرد:
ترویج تاب‌آوری در جامعه با تکیه بر دفاتر نمایندگی ولی‌ فقیه
نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر: همبستگی و اتحاد در سیستم‌های اداری، رشد و تعالی مجموعه را به دنبال دارد

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که همکاری و همدلی مستمری میان بخش اجرایی جمعیت و دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه وجود دارد، اذعان کرد: همه مسئولان دفاتر نمایندگی ولی ‌فقیه در هلال‌احمر استان‌ها را دعوت به همکاری موثر با بخش اجرایی جمعیت کرده و به بخش اجرایی نیز سفارش موکد می‌کنم تا مشارکت فکری و عملی با شما داشته باشند. دکتر سید امیرمحسن ضیایی در هشتمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی ‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره نماینده سابق ولی ‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: مرحوم آیت‌الله غیوری همه عمر در خدمت مردم، محرومان و مستضعفان بود. وی با اشاره به این‌که توفیق خدمت در هلال‌احمر را همزمان با انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی به‌عنوان نماینده ولی ‌فقیه در هلال‌احمر داشته است، اظهار کرد: سجایای اخلاقی و سوابق علمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و لذا فرصت مغتنمی برای بنده و جمعیت هلال‌احمر است که از راهنمایی‌های نماینده ولی‌ فقیه بهره ببریم. وی با تأکید بر این‌که همکاری و همدلی مستمری میان بخش اجرایی جمعیت و دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که این مهم در استان‌ها نیز کاملا صادق باشد تا بتوان ماموریت‌های محوله را با موفقیت اجرایی کرد.
باید حکمت‌مدار و حکمت‌محور عمل کرد
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که به دنبال تبدیل جمعیت به سازمانی دانش‌محور و یادگیرنده هستیم، گفت: به علاوه باید حکمت‌مدار و حکمت‌محور باشیم؛ چراکه این مهم موجب تقویت مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌شود و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی ‌فقیه در این زمینه بسیار کمک‌کننده خواهند بود. وی با تأکید بر این‌که اتحاد فکری و عملیاتی موجب می‌شود تا هرچه بیشتر در تحقق اهداف اصلی خود موفق باشیم، عنوان کرد: به علاوه مسئولان دفاتر نمایندگی ولی ‌فقیه هلال‌احمر در استان‌ها ظرفیت‌های بسیاری برای برقراری و افزایش ارتباط‌های بین‌بخشی دارند و این ارتباطات می‌تواند در سطح ملی و استانی به هلال‌احمر در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود
 کمک کند.
هلال‌احمر همه تلاش خود را برای
 تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کار بسته است
دکتر ضیایی همچنین به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی» اشاره و تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در این زمینه همه تلاش خود را به‌کار بسته است تا در بخش‌های مختلف با تکیه بر اقتصاد مقاومتی عمل کند و در این زمینه با صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی اقتصادی، امورات مربوط به خود را پیش برده‌ایم. وی همچنین به تدوین برنامه 10ساله جمعیت هلال‌احمر اشاره و خاطرنشان کرد: هلال‌احمر جمعیتی بسیار بزرگ با بیش از 10‌هزار شعبه در سراسر کشور و 10‌هزار پرسنل و چند صد‌هزار داوطلب و جوان همکار است که این نهاد را به سازمانی پویا و زنده تبدیل کرده است و چنین مجموعه بزرگی باید برنامه مهم و استراتژیکی برای خود داشته باشد.
استفاده از نظرات مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌ فقیه هلال‌احمر استان‌ها در تدوین برنامه
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تدوین برنامه 10ساله جمعیت هلال‌احمر با تکیه بر کارشناسان و متخصصان برنامه‌ریز درونی، عنوان کرد: بر این اساس با تکیه بر سند راهبردی جمعیت، مصوب شورایعالی، دو برنامه پنج‌ساله برای اجرا استخراج شده است که نخستین برنامه پنج‌ساله، همزمان و هماهنگ با ادبیات برنامه ششم، اجرایی خواهد شد. وی با تأکید بر این‌که برنامه‌های سالانه جمعیت برشی از برنامه پنج‌ساله این جمعیت خواهد بود، گفت: برای تدوین این برنامه‌ها آماده استفاده از نظرات مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌ فقیه جمعیت هلال‌احمر در استان‌ها هستیم تا با همفکری بیشتر در جهت تحقق اهداف متعالی جمعیت حرکت کنیم.
850کشته تصادفات در شهریور
 نشان از ساختارهای ضعیف دارد
دکتر ضیایی با اذعان بر این‌که براساس سند راهبردی جمعیت، هدف 10ساله هلال‌احمر افزایش تاب‌آوری و ایجاد جامعه‌ای مقاوم در برابر حوادث تعیین شده است، تصریح کرد: تحقق این هدف مهم نیازمند تغییر نگرش و نگاه آحاد مردم است و در کوتاه‌مدت محقق نمی‌شود، ضمن این‌که مهم‌ترین بخش تاب‌آوری، افزایش تاب‌آوری اجتماعی و فرهنگی است و در این زمینه باید برنامه‌های جامعی را اجرایی کرد. به گفته وی، متاسفانه ایران در میان 130 کشور رتبه 110 را در تاب‌آوری دارد که این جایگاه چندان مناسب جامعه ما نیست، ضمن این‌که ما در کشور با حوادث مختلفی در جامعه روبه‌رو هستیم که نمونه آن 850 کشته در تصادفات شهریورماه امسال است و این آمار بسیار تکان‌دهنده بوده و نشان از ساختارهای بسیار ضعیف دارد. لازم به ذکر است در این نشست تفاهمنامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با هدف گسترش آموزش‌های امدادی برای حوزویان، ارایه خدمت فرهنگی و دینی به جامعه جوان کشور، متناسب با ماموریت‌های جمعیت به امضای نماینده ولی ‌‌فقیه و رئیس جمعیت هلال‌احمر رسید.
نقطه عطفی
 برای رسیدن به اهداف بزرگ هلال‌احمر
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز با اذعان به این‌که همبستگی و اتحاد در سیستم‌های اداری، رشد و تعالی مجموعه را به دنبال دارد، گفت: ارتباط صمیمی و پایدار حوزه نمایندگی ولی‌فقیه با حوزه ریاست هلال‌احمر، نقطه عطفی برای رسیدن به اهداف بزرگ این نهاد مردمی است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با ابراز خرسندی از حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر در جمع مسئولان دفاتر نمایندگی ولی ‌فقیه در استان‌ها، به نقش بی‌بدیل روحانیون در اشاعه فرهنگ ناب اسلامی در جامعه اشاره و اظهار کرد: ارتباط‌های قلبی و معنوی عالمان با آحاد مردم می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای معرفی، شناخت و نهادینه شدن اهداف انسان‌دوستانه هلال‌احمر در جامعه باشد. وی با اشاره به ارتباط موثر و کارآمد مسئولان حوزه با بدنه جامعه دینی و حوزوی، مرجعیت و رهبر فرزانه انقلاب گفت:  این مهم نکته‌ای مثبت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های منطبق با آموزه‌های دینی در هلال‌احمر است.
تأثیر پیوند عاطفی
مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه با جوانان
رئیس سازمان جوانان نیز در هشتمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت بر تأثیر پیوند عاطفی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه استان‌ها با جوانان در تقویت روحیه خودباوری تأکید کرد.  دکتر مسعود حبیبی با اشاره به این‌که بیش از ۱۱‌هزار کانون هلال‌احمر در شاخه‌های مختلف دانشجویی، آزاد، روستایی، طلاب و دانش‌آموزی این کانون‌ها را بستری مناسب برای فعالیت‌های بشر دوستانه و پرورش جوانانی دینی را به وجود آورده است، گفت: اساس فعالیت سازمان جوانان در این کانون‌ها تکیه بر تقویت روحیه ایثار، فداکاری و گذشت است. وی توجه به مقوله فرهنگ را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان جوانان با برنامه‌ریزی‌های مختلف همچون دیدارهای اعضای جوان با خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان، برگزاری همایش‌های فرهنگی- مذهبی، مسابقات قرآنی، تشکیل هیأت حضرت علی اکبر در جمعیت‌های هلال‌احمر سراسر کشور و از تازه‌ترین آنها جشنواره فرهنگی هنری هلال وصل، سعی در ترویج معارف ناب اسلامی در بین جوانان دارد. حبیبی با تأکید بر نقش تاثیرگذار دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها، حضور در جمع مسئولین این دفاتر را فرصتی مناسب برای قدردانی از حمایت‌های فعالیت‌های فرهنگی سازمان جوانان در استان‌ها دانست و افزود:   تعامل و پیوند عاطفی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر سراسر کشور با جوانان عضو این مجموعه انسان دوستانه، نقش موثری در ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و معارف دینی و تقویت روحیه خودباوری در بین اعضا دارد.
تقویت حس مسئولیت پذیری در جامعه
رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر نیز با حضور در جمع مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه هلال‌احمر استان‌ها گفت: هر فعالیتی که از سوی داوطلبان در جامعه صورت می‌گیرد رنگ و بوی فرهنگ به خود گرفته و مقارن با مباحث و تعالیم الهی ماست. وی افزود:   زمانی اهمیت این مسأله روشن‌تر می‌شود که به قیاس اساسی‌ترین پیام جمعیت‌های ملی و صلیب‌سرخ در دنیا که همان خدمت بی منت به بشریت است با آموزه‌های دین مبین اسلام بپردازیم و از تقارن و تفاهم آن در این بین غفلت نکنیم. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان مثال‌هایی متعدد از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه کنونی تأکید کرد:  تغییر نوع نگرش، حمایت از سلامت بشر، توانمندسازی  و باز توانی انسان‌ها از اصلی‌ترین اهداف هلال‌احمر است که همواره مورد توجه اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر قرار گرفته است. رافع با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم بستری مناسب برای دستیابی و پردازش عضو خیر و نیکوکار به منظور مشارکت در این فعالیت‌ها داشته باشیم ادامه داد: در این بین نقش بی‌بدیل روحانیون به‌عنوان مبلغان دینی بر کسی پوشیده نیست. وی افزود: بر همین اساس، مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر استان‌ها می‌توانند با تقویت حس مسئولیت‌پذیری در جامعه سعی در جذب و جلب مشارکت‌های مردمی در امور عام‌المنفعه هلال‌احمر داشته  باشند.

 


تعداد بازدید :  395