شماره ۹۵۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
پرونده

انهدام 35 باند سرقت در پایتخت
با اجرای طرح امنیت محله‌محور در مدت  24 ساعت، 153 نفر از سارقان و زورگیران در سطح پایتخت دستگیر شدند. 61‌ درصد از دستگیرشدگان سابقه کیفری دارند. این درحالی است که در میان بازداشت‌شدگان تعدادی تحت عنوان مامور سرقت می‌کردند. سردار قادر کریمی، جانشین رئیس پلیس پایتخت درباره حوزه فعالیت این افراد گفت: این افراد در تمام سطح پایتخت فعالیت داشتند اما عمده اقداماتشان در جنوب و حاشیه پایتخت بود. جانشین رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: در نیمه نخست امسال در حوزه سرقت کاهش 12‌درصدی داشته‌ایم‌. کریمی در مورد خودروهای سرقتی نیز با بیان این‌که 90‌درصد از این خودروها در پایتخت کشف می‌شوند، اظهار کرد: 70‌درصد سرقت خودروها و 60‌درصد سرقت داخل خودروها نیز کشف می‌شود.

دستگیری عاملان قتل دکتر متخصص پوست
فارس| در پی قتل پزشک متخصص پوست در اصفهان، با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی پلیس 3 عامل جنایت در مدت  24 ساعت دستگیر شدند. ساعت 31: 23، روز 4 مهرماه موضوع به پلیس آگاهي اطلاع‌رسانی شد که مأموران به محل اعزام شدند. یکی از مجرمان در هنگام رسیدن پلیس به محل حادثه دستگیر شد. مأموران پلیس با حضور در محل حادثه با جسد خفه شده مرد با پتو روبه‌رو شدند. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به کارهای اطلاعاتی و علمی صورت گرفته برای این پرونده بیان کرد: ظرف 24 ساعت دو عامل جنایت  دیگر که در قتل این پزشک شرکت داشتند در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند. وی علت این درگیری را اختلافات مالی اعلام کرد و افزود: آقای 37 ساله (قاتل اصلی)، آقای 39 ساله به‌عنوان ضارب و آقای 52 ساله که به‌عنوان رابط برای یک مشکل مالی در محل حضور پیدا می‌کنند که درگیری بین آنها پیش می‌آید که درنهایت به قتل این پزشک منتهی می‌شود.

روایت یک قتل دلخراش در شیراز
پسر جوان  مادرش را با بلوک سیمانی کشت
«موبایلم در خانه گم شده بود! عصبانی بودم. با مادرم درگیر شدم و او را کشتم!» اینها بخشی از اعترافات جوانی است که چند روز قبل مادرش را در شیراز کشت. ماموران یکی از کلانتری‌های شیراز از طریق مركز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یك مرگ  مشكوك قرار گرفتند. با حضور ماموران كلانتری در محل و تأیید خبر، مراتب به بازپرس كشیك قتل دادسرای امور جنایی و پلیس آگاهی اعلام شد.
با حضور درخشان، بازپرس دادسرای امور جنایی، عوامل تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه جرم اداره پلیس آگاهی در محل، تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد. در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد كه جسد متعلق به زنی میانسال است كه غرق در خون گوشه‌ای افتاده است.با آغاز تحقیقات در صحنه، جسد قربانی به پزشکی قانونی انتقال یافت. در تحقیقات مشخص شد که زن میانسال توسط پسرش به قتل رسیده است. بار دیگر تحقیقات فنی از خانواده قربانی در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و درنهایت پسر این زن که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود و به قتل مادرش اعتراف كرد. وی در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: من و مادرم مدام سر موضوعات مختلف با هم درگیر می‌شدیم.روز حادثه تلفن همراهم در خانه گم شده بود. از این موضوع عصبانی بودم و با او درگیر شدم. گم شدن موبایل مرا بسیار عصبانی كرده بود و با او شروع به جر و بحث كردم كه ادامه آن منجر به درگیری میان ما شد.وی ادامه داد:  زمانی كه از هم جدا شدیم و مادرم نشست، بلوک سیمانی را به سمت او پرتاب کردم كه درنهایت منجر به مرگش شد. با توجه به اعتراف صریح متهم به قتل مادرش، او با قرار بازداشت از سوی مقام قضائی در اختیار اداره پلیس آگاهی قرار گرفته است. گفتني است، پرونده اين فرد هم‌اكنون در دادسراي جنايي شيراز نزد بازپرس درخشان در دست بررسي است و به زودي اين پرونده با رفع زواياي پنهان جنايت با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست براي صدور حكم نهايي به دادگاه كيفري ارسال مي‌شود.


تعداد بازدید :  341