شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
بازار جهانی

عرضه تلویزیون‌های فوق‌دقیق ارزان
افراد علاقه‌مند به خرید تلویزیون‌های فوق‌دقیق که از بالا بودن قیمت آنها ناراحت بودند، می‌توانند از این پس این تلویزیون‌ها را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند. این تلویزیون‌ها که به تلویزیون‌های 4K مشهورند توسط شرکت ویزیو به قیمت 999دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. دقت تصاویر این تلویزیون‌ها 3840 در 2160 است که اندکی کمتر از تلویزیون‌های 4Kسینمایی است. پشتیبانی از 0/HDMI2  دریافت سیگنال‌ها در 60فریم در ثانیه را ممکن می‌کند.

هزینه ساخت گوشی اپل فقط 200 دلار
بررسی‌های تخصصی نشان می‌دهد در حالی‌‌که ساخت گوشی آیفون 6 برای شرکت اپل تنها 200دلار هزینه برمی‌دارد، این شرکت آن را به قیمت 649دلار عرضه می‌کند. درواقع این شرکت با فروش آیفون 6 به سودهای کلانی دست یافته، زیرا بیش از 3برابر هزینه‌ای که صرف ساخت این گوشی کرده درآمد به جیب زده است. موسسه تحقیقاتی IHS تمامی اجزا و مولفه‌های گوشی آیفون 6 را با دقت بررسی کرده و به این نتیجه رسیده ساخت مدل 16 گیگابایتی این گوشی با صرف تنها 10/200دلار ممکن است،بنابراین سود اپل از فروش هریک از این گوشی‌ها 69‌درصد است.

رایانه‌های شخصی دوباره محبوب شدند
با کاهش مختصر رضایت مصرف‌کنندگان آمریکایی از کیفیت لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها در ‌سال 2013 هنوز هم رایانه‌های شخصی از آنها محبوب‌تر هستند. فهرست جدید بررسی رضایت مشتریان آمریکایی موسوم به ACSi نشان می‌دهد نمره رضایت از رایانه‌های شخصی برابر با 81 از 100 است. در مقابل میزان رضایت از تبلت‌ها با یک‌درصد کاهش به 80رسیده است. بیشترین میزان کاهش با نزولی 4‌درصدی مربوط به لپ‌تاپ‌هاست که رقم 76‌درصد را نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  197