شماره ۳۹۰ | ۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر
صفحه را ببند
برگزاری یادواره شهدای بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای بنادر و دریانوردی هرمزگان با عنوان «یاد یاران» با حضور مدیران، کارکنان و بسیجیان بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهیدرجایی کار خود را آغاز کرد.
«ابراهیم ایدنی» مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که در آیین افتتاحیه این یادواره سخن می‌گفت، از برگزاری دومین کنگره شهدای بنادر و دریانوردی کشور در بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد و گفت: این کنگره با تشکیل ستادهای اجرایی و هماهنگی با سازمان بنادر و دریانوردی کشور در‌سال 94 به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار می‌شود. وی ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در ساختمان مرکزی اداره کل بنادر و دریانوری هرمزگان، هدف از اجرای چنین برنامه‌ای را آشنایی با شهدایی عنوان کرد که با شرکت در جبهه‌های اقتصادی و لجستیک جنگ برای معیشت و ارتزاق مردم تلاش کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
وی به فداکاری‌های شهدای بنادر و دریانوردی در این دوران اشاره کرد و افزود: وظیفه همه کارکنان دریایی و بندری هرمزگان این است که با فرهنگ شهادت و دفاع مقدس آشنا و آن را زنده نگه‌ دارند.
«محمود صابری» فرمانده پایگاه مقاومت بندر شهید رجایی تعداد شهیدان بنادر هرمزگان را
 15 شهید اعلام کرد و گفت: این شهیدان عمدتا روی شناورهای یدک‌کش، کاروان کشتی‌ها را به سمت بنادر جنوبی همراهی می‌کردند که به دلیل اصابت موشک، شناور آنها غرق و به شهادت رسیدند.
به‌گفته وی، ملوان، موتوریست، سرراهنما و حتی آشپز شناورها در این عملیات‌ها به درجه شهادت نایل شدند. صابری افزود: علاوه بر این، شهیدانی هم بودند که در قالب نیروهای مردمی و بسیجی در عملیات‌های مختلف شرکت داشتند. فرمانده پایگاه مقاومت شهید رجایی گفت: تقویت تفکر بسیجی چشم طمع جهان‌خواران را از کشور دور خواهد کرد و جامعه را در زمینه علم، فناوری و توسعه اقتصادی در نقطه اوج قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا با یادآوری رشادت‌های رزمندگان، خاطرات نسل دیروز را با نسل امروز پیوند دهیم و بدانیم چه افرادی با نثار خون خود برای آرامش کنونی جامعه تلاش کردند. زیرا همه ما مدیون این ایثارگران هستیم و عظمت کار بزرگ آنان در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد. 


تعداد بازدید :  209