شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
فلسطین اشغالی
بازدید رئیس هلال‌احمر از خدمات درمانی در غزه

سایت جمعیت هلال‌احمر فلسطین نوشت: «رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین از غیرنظامیان مجروح در قتل ‌عام شجاعیه در نوار غزه عیادت و تقاضا کرد از غیرنظامیان و امدادگران حمایت شود.»
دکتر یونس الخطیب رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین یکشنبه گذشته از گذرگاه رفح وارد غزه شد تا بحران انسانی را که به دلیل حملات مداوم اسراییل در 2 هفته اخیر بدتر شده است، پیگیری کند.
پس از حمله به بخشی از شهر شجاعیه، رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین به همراه یک تیم از هلال‌احمر این کشور و با حمایت کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ توانست در زمان آتش‌بس 2 ساعته که تخلیه مجروحان به بیمارستان‌ها و نجات افراد از زیر آوار ساختمان‌ها آغاز شده بود، وارد شهر شود.
دکتر الخطیب از واحد خدمات اضطراری هلال‌احمر فلسطین، مراکز آمبولانس و اتاق مرکزی عملیات که عملیات امدادی جمعیت هلال‌احمر را کنترل و هماهنگی می‌کنند، بازدید کرد.
در جریان این بازدید، رئیس هلال‌احمر فلسطین با کارکنان و داوطلبانی که برای کمک به مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی، کمک‌های اولیه پزشکی، امداد اضطراری و حمایت روانی اجتماعی ارایه می‌کردند، دیدار کرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین از بیمارستان‌های «القدس» و «العمل» هلال‌احمر فلسطین نیز بازدید و خدمات درمانی به مجروحان را بررسی کرد. دکتر الخطیب از بیمارستان الشفا در غزه نیز که افزایش مجروحان را در 2 هفته گذشته به خود دیده است، بازدید کرد. او از شعبه هلال‌احمر جبالیا خواستار حمایت از غیرنظامیان و امدادگران طبق حقوق بشردوستانه بین‌الملل شد و از جامعه بین‌المللی خواست مسئولان رژیم اشغالگر اسراییل را تحت فشار بگذارند تا ضمن متوقف‌کردن حملات به مناطق غیرنظامی و امکانات پزشکی، به نشان نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر احترام گذارد و اجازه دسترسی بی‌خطر را به تیم‌های امدادی هلال‌احمر فلسطین به منظور نجات جان غیرنظامیان بدهد. 


تعداد بازدید :  83