شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
عراق
ورزشکاران و هنرمندان در کنار خانواده‌های آواره

با ادامه خشونت‌ها در موصل، وضعیت زندگی برای بسیاری از خانواده‌ها چالش‌انگیز است و بیش از 91 هزار خانواده برای پیدا کردن محلی امن مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. جمعیت هلال‌احمر عراق کمک‌های ضروری و حمایت امدادی از خانواده‌ها از قبیل تامین پناهگاه، غذا و آب را با تلاش کارکنان و داوطلبانش در سراسر کشور انجام داده است.
جمعیت هلال‌احمر عراق به عنوان بخشی از برنامه حمایت روانی اجتماعی که در دست اجرا دارد، بیش از 20 هنرمند، ورزشکار و روزنامه‌نگار عراقی را دعوت کرد در ماه مبارک رمضان در کنار بیش از یکهزار خانواده بی‌خانمان در شهر کربلا افطار کنند.
عماد محمد کاپیتان تیم‌ملی فوتبال عراق گفت: «همه کسانی که در این برنامه مشارکت می‌کنند معتقدند که این برنامه به کاهش درد خانواده‌هایی که شرایط خیلی سختی را تجربه کرده‌اند، کمک می‌کند.» او ادامه داد: «این ابتکار به ما اجازه داد یک تجربه خوب با داوطلبان و این خانواده‌ها داشته باشیم. ما نیز همه را تشویق می‌کنیم تا از راهی که می‌خواهند کمک کنند.»
نامداران دیگری از هنرمندان عراقی از جمله حیدر زوئر، ناهی مهدیپ، بسام رئوف، ابو حسنین الربایی و حمزه القریشی نیز در این برنامه بشردوستانه شرکت کرده بودند. آنها بر حمایت خود از جمعیت هلا‌ل‌احمر عراق و خانواده‌های بی‌خانمان و آواره تأکید کردند. احمد عصمت یکی از افراد بی‌خانمان که در این برنامه حضور داشت، گفت: «ما مجبور شدیم خانه خود را در تل افار ترک کنیم و به کربلا بیاییم. هلال‌احمر به بیرون آمدن ما کمک و از خانواده‌ام حمایت کرد.» او ادامه داد: «خیلی خوشحالیم که این لحظات را در کنار کسانی هستیم که هرگز فکر نمی‌کردیم بتوانیم آنها را ببینیم. از همه آنان تشکر می‌کنم که شرایط زندگی ما را درک می‌کنند.»
در حاشیه این برنامه جمعیت هلال‌احمر عراق نمایشگاهی از آثار نقاشی بیش از 100 کودک را نیز برگزار کرد و به آنان این فرصت را داد که احساس خود را با تصویر بیان کنند.


تعداد بازدید :  95