شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
طلای محمد سیفی، 4 نقره و یک برنز ایران را به رده هشتم رساند
روز نقره‌ای ورزش ایران

گروه ورزش| با این‌که پیش‌بینی روز گذشته تعداد مدال‌های طلای ایران بیش از یک باشد و کاروان کشورمان بتواند صعود محسوسی در پایان روز پنجم بازی‌های آسیایی در جدول مدال‌ها داشته باشد، فقط محسن محمدسیفی، ووشوکار کشورمان با اقتدار به طلا رسید و 4 مدال نقره برای ایران به دست آمد تا یک روز نقره‌ای برای کاروان کشورمان سپری شود.
یک طلا و 2 نقره در ووشو
الهه منصوریان، نماینده ووشوی ایران در بخش بانوان که با اقتدار به فینال رسیده بود، در رقابت پایانی نتوانست از پس رقیب چینی خود بربیاید تا نتواند مدال طلای خدیجه آزادپور در دوره گذشته را تکرار کند و به نقره رسید. اما در بخش مردان محسن محمدسیفی با اقتدار کامل در فینال هم یک پیروزی دیگر به دست آورد و دومین مدال طلای کاروان ایران و اولین طلای مردان کشورمان را به دست آورد. حمیدرضا لادور به‌عنوان آخرین نماینده ووشوی ایران مقابل نماینده میزبان در رقابتی نزدیک شکست خورد و یک نقره دیگر رقم زد تا ووشو با یک طلا، 2 نقره و یک برنز به کارش پایان دهد.
طلا از دست رستمی پرید
کیانوش رستمی و رسول تقیان، نمایندگان ایران در وزن 85کیلوگرم وزنه‌برداری بودند که رستمی جزو امیدهای اصلی مدال طلای کاروان ایران به حساب می‌آمد. وزنه‌بردار کرمانشاهی در یکضرب با صدرنشینی به کارش پایان داد و در دوضرب با 207 کیلوگرم کارش را آغاز کرد تا در آستانه کسب مدال طلا قرار بگیرد اما 2 بار انداختن وزنه 212کیلویی، این اجازه را به وزنه‌بردار چینی داد تا با انتخاب وزنه 218کیلویی بالاتر از او قرار بگیرد. با این‌که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد وزنه‌بردار چینی از پس این وزنه که با رکورد جهان برابری می‌کرد، بربیاید اما او در میان بهت ایرانیان آن را با موفقیت بالا برد تا هم ‌طلای این وزن از دست رستمی خارج شود و هم تقیان به مدال برنز نرسد.
شمشیربازی و قایقرانی، دیگر مدال‌آوران
تیم‌ملی شمشیربازی ایران در بخش سابر و در رقابت‌های تیمی موفق شد با شکست دادن ویتنام و چین که جزو قدرت‌های اصلی جهان به شمار می‌آیند، به فینال برسد. شمشیربازان کشورمان با ترکیب مجتبی عابدینی، فرزاد باهرارسباران و محمد رهبری در فینال کره‌جنوبی را در مقابل داشتند که موفق به ادامه شگفتی‌سازی‌شان نشدند و به مدال نقره رسیدند. همچنین صبح دیروز تیم روئینگ 4نفره بانوان در شرایط جوی نامساعد و زیر بارش باران در فینال موفق به قرار گرفتن در جایگاه سوم و کسب مدال برنز شد.
سایر نتایج
   مهدی انصاری در ماده 100 متر پروانه نوزدهم شد و نسیمی شاد در 100 متر قورباغه در رده بیست و چهارم ایستاد. تیم شنای 4 در 100 متر هم به مقام نهم رسید.  /  در تیراندازی بانوان با تفنگ خفیف درازکش 50 متر مه‌لقا جام‌بزرگ با اختلاف 4 دهم رتبه چهارم را به دست آورد. دینا فرزادخواه و الهه احمدی هم در رده‌های 31 و 34 شدند./  عاقل حبیبیان در فینال روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن چهارم شد و روئینگ 4نفره مردان نیز در همین جایگاه قرار گرفت. همچنین نازنین رحمانی در روئینگ تک‌نفره بانوان به مقام چهارمی رسید. احمد احمدی، ملی‌پوش بادبانی ایران نهم شد./ ثریا آقایی با غلبه بر حریف مغولستانی راهی مرحله دوم رقابت‌های بدمینتون انفرادی بانوان شد./  تیم‌ملی بسکتبال در نخستین بازی خود مقابل هند به برتری دست یافت و صعودش به یک‌چهارم نهایی قطعی شد. /  فروتن گل‌آرا، نماینده وزن 60‌ کیلوگرم تیم‌ملی بوکس با شکست مقابل نماینده تایلند از گردونه رقابت‌ها حذف شد. /  تیم‌ملی هندبال ایران در سومین مسابقه خود 26 بر 25 برابر عمان مغلوب شد. /  سعیدرضا کیخواه، در خرک حلقه و ‌هادی خناری‌نژاد در ماده دارحلقه در رده هشتم قرار گرفتند.
برنامه مسابقات امروز و فردای ایرانی‌ها
پنجشنبه: والیبال: ایران – هنگ‌کنگ، شنا: 50متر پروانه (انصاری)، 100 متر آزاد (میرزایی و جلالی)، تیروکمان: کامپوند تیمی و انفرادی مردان و بانوان، بسکتبال: ایران – فیلیپین، بدمینتون: انفرادی (سروش اسکندری و ثریا آقایی)، دوچرخه‌سواری: کایرین (محمود پراش و حسن ورپشتی)، بوکس: 75کیلوگرم (سجاد محرابی)، قایقرانی: فینال روئینگ تک‌نفره (محسن شادی) و تک‌نفره، دونفره و 8نفره مردان و زنان/ تیراندازی: تفنگ درازکش 50 متر مردان و تراپ دوبل مردان/ هندبال: ایران – کره‌جنوبی
جمعه: والیبال: ایران – هند/ وزنه‌برداری: دسته ۱۰۵ کیلوگرم (نواب نصیرشلال)، دسته ۱۰۵+ کیلوگرم (بهداد سلیمی و بهادر مولایی)/ بوکس: 81 و 91+ کیلوگرم (احسان روزبهانی و جاسم دلاوری)/ تیراندازی: تفنگ سه وضع ۵۰ متر زنان

 


تعداد بازدید :  94