شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
دیار

«نه» به کیسه‌های پلاستیکی در ایلام
‌مدیرعامل انجمن دوستداران محیط‌زیست ایلام، از اجرای طرح آگاهسازی مردم از تبعات منفی کیسه‌های پلاستیکی با همکاری شهرداری و محیط‌زیست استان خبر داد.  
«احسان معتمدی‌نیا»، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انجمن دوستداران محیط‌زیست ایلام با حمایت شهرداری و سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان طرحی را برای نخستین‌بار در ایلام با عنوان «نه» به کیسه‌های پلاستیکی اجرا ‌می‌کنند که در این طرح در یک هفته کوشش می‌شود مردم را نسبت به تبعات منفی این کیسه‌های پلاستیکی در زندگی آگاه کنند.  
وی با بیان این‌که با تعدادی از فروشگاه‌های سطح شهر هماهنگی به عمل آمده که به جمع فروشگاه‌های دوستدار محیط‌زیست بپیوندند، افزود: مقرر شده صاحبان فروشگاه‌ها با نصب پوستر و همچنین توزیع بروشور بین مشتریان آگاهی بخشی لازم را انجام دهند.  
معتمدی‌نیا با اشاره به این‌که با کمک شهرداری و محیط‌زیست بنرهایی با موضوع تبعات منفی کیسه‌های پلاستیکی در سطح شهر نصب شده است، خاطرنشان کرد: از صداوسیما و رسانه‌ها انتظار می‌رود با پوشش این طرح در بخش‌های مختلف گامی در جهت حفظ محیط‌زیست بردارند.  
مدیر عامل انجمن دوستداران محیط‌زیست ایلام اضافه کرد: این انجمن درنظر دارد این طرح را هر ساله و به صورت مفصل‌تر با حمایت نهادهای مختلف و مشارکت بالای مردمی اجرا کند و دورنمای روشنی برای این طرح که محیط زیستی سالم را در پی دارد، متصور است.  

 

ریشه‌کنی بیسوادی در خراسان شمالی تا پایان ‌سال 94
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیسوادی در استان تا پایان‌ سال 94 ریشه‌کن می‌شود.  
مهدی مودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: طی برنامه زمان‌بندی مقرر شده که تا پایان‌ سال 94 در رده‌سنی10 تا 45‌سال بیسوادی در استان ریشه‌کن شود.  
وی ادامه داد: براساس سرشماری ‌سال 90 در سطح استان بیش از 50‌هزار بیسواد در رده سنی 10 تا 45‌سال موجود است.  
وی با اشاره به این‌که بیش از 89‌درصد جمعیت استان از سواد لازم برخوردار هستند، افزود: فقط5/9درصد از جمعیت استان بیسواد هستند.  
مودی با ذکر این‌که از 15 فروردین‌ماه ‌سال‌جاری تا پایان خردادماه یک‌هزار و
 126 سوادآموز جذب این سازمان شده‌اند، عنوان کرد: برای ‌سال‌جاری جذب 13‌هزار سوادآموز در سطح استان پیش‌بینی شده است.  
وی ادامه داد: طی نیمه‌دوم ‌سال‌گذشته 6هزار و 935 سوادآموز جذب آموزش‌های این سازمان شده‌اند که تاکنون60/54 ‌درصد از این تعداد شامل 3‌هزار و 786 نفر، در امتحانات نهایی قبول شده‌اند.  

 

خرید گندم استان زنجان از مرز 75‌هزار تن گذشت
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان، از خرید بیش از 75‌هزار تنی گندم در استان زنجان خبرداد و گفت: از آغاز فصل خرید گندم‌سال جاری 76‌هزار تن و 570 کیلوگرم محصول استراتژیک گندم در استان خریداری شده است.  
«رسول منصوری» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه ‌سال گذشته رشد 4.5 برابری را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود این شرکت به‌عنوان بخش دولتی حداقل 230‌هزار تن گندم تا پایان فصل برداشت گندم در استان از کشاورزان زحمتکش خریداری کند که این میزان بیش از 2 برابر نیاز استان به گندم خواهد بود.  
وی با اشاره به این‌که کیفیت گندم‌های خریداری شده بسیار مطلوب است، افزود: با عرضه مناسب بذر و حمایت‌های سازمان جهادکشاورزی استان این امر مهم محقق شده است.  
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 تصریح کرد:  تاکنون بیشترین میزان گندم خریداری شده مربوط به شهرستان خدابنده و کمترین میزان مربوط به شهرستان طارم است و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان ایجرود نیز بیشترین میزان گندم را در این شهرستان خریداری کرده است.


تعداد بازدید :  82