شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
ورزش جهان

افزایش تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های جهان| مسابقات جام باشگاه‌های جهان که پیش از این با 7 تیم برگزار می‌شد با پیشنهاد جانی اینفانتیو، رئیس فیفا در حال بررسی است تا 16 یا 24 تیمی شود. روزنامه موندو دپورتیو اسپانیا  دراین‌باره نوشت:   «فیفا درحال بررسی است تا رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را به 16 یا 24 تیم افزایش دهد. این فکر ابتدا از سوی اینفانتیو پیشنهاد داده شد و از حامیان اصلی این اندیشه بارتامئو، رئیس باشگاه بارسلونا است.» در صورت 16 تیمی شدن این رقابت‌ها از قاره اروپا و آمریکا 8 تیم حضور پیدا خواهد کرد. رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان 2016 به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.
فالکائو، رکورددار گلزنی در جام‌جهانی فوتسال| تیم‌ملی فوتسال برزیل موفق شد با برتری قاطع 15 بر سه برابر موزامبیک در جام‌جهانی فوتسال قدرتش را به رخ بکشد. فالکائو، ستاره کهنه‌کار تیم‌ملی فوتسال برزیل که در 39 سالگی در این رقابت‌ها حضور دارد، در این بازی 3 گل برای تیمش به ثمر رساند تا تعداد گل‌هایش را در جام‌های جهانی فوتسال به عدد 45 برساند و برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها شود. فالکائو 14 گل برای رسیدن به رکورد گلزنی وحید شمسایی، بازیکن سابق تیم‌ملی فوتسال ایران فاصله دارد.
شناگر بلاروس پر مدال‌ترین ورزشکار پارالمپیک| ایهار بوکی از بلاروس که در آخرین مسابقه خود در شنای 100 متر کرال پشت به قهرمانی رسید، با کسب 6 مدال طلا به مدال‌آورترین ورزشکار پارالمپیکی ریو 2016 تبدیل شد. بوکی 22 ساله توانست در فینال شنای 100 متر کرال پشت، رکورد 56 ثانیه و 68 صدم ثانیه را از خود بر جای بگذارد. او به صورت کلی در این بازی‌ها هفت مدال کسب کرد. به غیراز 6 مدال طلا، او یک مدال برنز در شنای 100 متر کرال سینه نیز به دست آورد. بوکی دراین‌باره گفت‌:   «در حال‌ حاضر حس سبکی دارم زیرا تلاش زیادی برای به دست آوردن این مدال‌ها کردم.»
طعنه گواردیولا به مورینیو| منچسترسیتی در هفته‌ پنجم لیگ برتر انگلیس به دیدار بورتموث رفت و درنهایت با ارایه یک بازی برتر توانست با 4 گل پیروز شود تا رکورد پیروزی‌های گواردیولا با تیمش در لیگ  برتر همچنان ادامه‌ داشته باشد. پپ گواردیولا بعد از این دیدار در نشست خبری با طعنه به منچستریونایتد و ژوزه مورینیو گفت‌: «بورتموث قوی‌ترین تیمی بود که امسال برابر آن قرار گرفتیم. بقیه تیم‌هایی که با آنها روبه‌رو شدیم فقط سعی در ارسال توپ‌های بلند داشتند ولی بورتموث تیمی بود که ما را تحت فشار قرار داد.» من‌سیتی هفته گذشته در دربی منچستر تیم یونایتد را از پیش‌رو برداشت.

 


تعداد بازدید :  239