شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
در «رادیو تهران» انجام می‌شود
توانمندسازی مخاطبان در مقابله با بحران

شهروند| هر چند وقت یکبار وقوع سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه را شاهد هستیم و بدون شک بارها و بارها دیده ایم که بحران‌های طبیعی و سوانح در جهان و در مناطق مختلف کشورمان رخ داده است. از طوفان و سیل در هند و چین گرفته تا تهران و البرز که تازه ترین آن برمی گردد به طوفان و سیل مازندران، سیلاب کن سولقان و... . بحران عموماً غیر قابل پیش بینی است و متاسفانه این زنگ خطرها نادیده و ناشنیده گرفته می شود. آموزش، آگاهی و آماده‌سازی مردم برای رویارویی با سوانح طبیعی یکی از تدابیر مهمی است که رسانه ها می توانند نقش مهمی را در این امر ایفا کنند.
شبکه رادیویی تهران، شبکه رادیویی است که به صورت مستمر و ویژه حضور پررنگ و جدی در حوزه مدیریت بحران دارد.
به همین دلیل مسئولیت آموزش و
اطلاع رسانی مدیریت بحران به شبکه رادیویی تهران واگذار و طی حکمی سعید معدن کن، مدیر رادیو تهران به سمت دبیر این کارگروه تخصصی منصوب شده است.
یکی از طرح های مهم این شبکه مدیریت بحران است که می تواند به قبل از بحران، حین بحران و بعد از بحران تقسیم بندی شود که به طبع مهم ترین آن قبل از وقوع
بحران است.
 این شبکه به دنبال آموزش شهروندان و راه کارهایی برای کاهش ابعاد بحران است تا زمان واکنش ها هنگام بحران کاهش یابد.
یکی از تدابیر رادیو تهران تمرکز بر آموزش های مستمر و جدی در حوزه قبل از
بحران است. 
رادیو تهران با دعوت از مسئولین در
بخش های مختلف خبری و آیتم های آموزشی و پیش بینی باکس های متعدد، آموزش ها و دستورالعمل های لازم و
توصیه ها را به مردم می کند. مرحله پیش از وقوع بحران، شناساندن بحران و وضعیت آن، چگونگی راه‌های مقابله با بحران و یا کمک به آسیب دیدگان احتمالی و... از جمله مباحث آموزشی است که از این شبکه اطلاع رسانی
می شود. در این شبکه ضمن افزایش آگاهی و ارتقای است فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی، مانورهای نمایشی مدیریت بحران هم پوشش
 داده می شود.
هر اندازه كه میزان آگاهی مردم از حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش یابد به همان اندازه میزان خسارات و تلفات ناشی از بحران‌ها كاهش می‌یابد، باید تهدیدها و فرصت ها را به خوبی شناخت و خود را برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت ها آماده ساخت.
شهروندان می توانند برنامه‌هاي رادیو تهران را روي موج اف ام، رديف 94 مگاهرتز یا روي موج  اي ام رديف 1332 بشنوند و برای بيان مشكلات، نقطه نظرها و دیدگاه های خود نیز از طریق سامانه پیام کوتاه 3000094 و تلفن گویای شماره 27860094 با ما در ارتباط باشند.


تعداد بازدید :  153