شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش 60‌درصدی قیمت قالیشویی

شست‌وشوی فرش دستباف بسته به کیفیت آن (گل ابریشمی، کرک و پشم) درهرمتر از۴۸۵۰ تا ۸100 تومان متغیر و برای هر متر فرش ماشینی درجه یک 2900 تومان است که البته برای خدمات اضافه مثل لکه‌برداری براساس توافق بین قالیشویی و خریدار این کار انجام می‌شود. حمیدمحمد کمسرخ رئیس اتحادیه قالیشویان تهران دراین‌باره معتقد است که تعرفه قیمت‌ها باید 50تا 60‌درصد افزایش یابد. او می‌گوید: ‌با توجه به افزایش نرخ بیمه، مواد مصرفی مثل پودر، کلر یا دستمزد و حقوق کارگران درخواست افزایش تعرفه‌ها را داده‌ایم که بعد از گذشت حدود پنج ماه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

دلالان بازار لاستیک عامل گرانی

به اعتقاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تهران افزایش قیمت در بخش لاستیک‌ها اصلا به صلاح نیست چون درحال حاضر با قیمت‌های فعلی نیز این بازار در رکود به سر می‌برد و می‌توان گفت لاستیک در بازار گران است و کسی قدرت خرید آن را ندارد. لاستیک ماشین از 250‌هزار تومان تا 40‌میلیون تومان است که انواع 40‌میلیون‌تومانی مخصوص لودرها یا ماشین‌هایی است که فعالیت‌های معدنی را انجام می‌دهند. 40‌درصد لاستیک‌های مصرفی تولید داخل بوده و 60‌درصد وارداتی است.  لاستیک‌های تولید داخل یا وارداتی به صورت مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی‌رسد و وجود واسطه‌ها و دلالان در این صنف باعث افزایش قیمت می‌شود.

بازار هوایی پس از آزادسازی نرخ بليت

یک ماه از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گذشت و نرخ سفر با توجه به ساعت و کلاس پرواز در بسیاری از مسیرها متفاوت است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) همچنان بسیاری از پروازهای خود را با نرخ مصوب قبلی انجام می‌دهد و شرکت‌ هواپیمایی آسمان نیز چنین عمل می‌کند. اما بهای بلیت در پرواز دیگر شرکت‌ها به نسبت زمان پرواز و کلاس پروازی متغیر است.  در صورتی که مسافر زمان خود را در فاصله یک ماه قبل از سفر نهایی کند می‌تواند با بهای کمتری سفر کند و در مقابل برای خرید بلیت در روز سفر، بهای بیشتری باید بپردازد.

 


تعداد بازدید :  99