شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
اخبار جهان

ترکیه در قبال آزادی شهروندانش 50عضو القاعده را آزاد کرده است
نشریه حریت ترکیه، با گذشت چند روز از معمای آزادی 49 گروگان ترک از سوی تروریست‌های داعش پرده‌ برداشت. به گزارش این روزنامه آنکارا در قبال آزادی شهروندانش، 50 نفر از اعضای «القاعده» را که در ترکیه زندانی بودند آزاد کرده است.  «دنیز زیرک» سردبیر این روزنامه دراین‌باره نوشت: شماری از اعضای خانواده یکی از فرماندهان کشته‌شده القاعده در میان 50نفری هستند که در قبال آزادی گروگان‌های ترکیه‌ای تحویل داعش شده‌اند. به نوشته حریت، شخصی به نام «حاجی بکر» کلید این معما بود و ترکیه با تسلیم همسر و فرزندان وی به داعش توانست 49 نفر از کارکنان سرکنسولگری خود را که در موصل به گروگان گرفته شده بودند پس از 101 روز، از اسارت داعش آزاد کند.

سرنگونی یک جنگنده سوریه توسط اسراییل
ارتش سوریه روز گذشته از سرنگونی یکی از جنگنده‌های این کشور توسط اسراییل در منطقه جولان خبر داد. به گفته این منابع یک موشک پاتریوت که از سوی نظامیان اسراییل شلیک شد یک جنگنده سوری را هدف قرار داد و سرنگون کرد. منابع رسمی سوریه سرنگونی جنگنده این کشور را تأیید و آن را رفتار دشمنانه توصیف کردند. به گفته منابع آگاه در ارتش اسراییل، جنگنده سوریه به اشتباه وارد حریم هوایی منطقه جولان شده‌ در ماموریت ضداسراییلی نبوده و به نظر می‌رسد هواپیمای جنگی سوریه در ماموریت علیه مواضع مخالفانی بود که هم‌اکنون علیه نیروهای بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه درحال جنگ هستند.

هشدار رئیس‌جمهوری یمن در مورد وقوع جنگ داخلی
«عبدربه منصور‌هادی»، رئیس‌جمهوری یمن روز گذشته ضمن وعده به بازگرداندن اقتدار دولت، نسبت به وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد. به گزارش ایرنا، عبدربه منصور در این‌خصوص گفت: «کشور با توطئه‌ای روبه‌رو است که آن را به سوی جنگ داخلی سوق می‌دهد. روز یکشنبه توافقنامه‌ای بین رئیس‌جمهوری و نمایندگان گروه‌های سیاسی ازجمله انصارالله با حضور «جمال بن عمر» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ساختمان ریاست‌جمهوری به امضا رسید. معاون رئیس‌جمهوری یمن یکی از مهم‌ترین شروط این توافق را خروج معترضان از ساختمان‌های دولتی برشمرد. با این حال حوثی‌ها همچنان کنترل صنعاء را در دست گرفته و به منازل برخی مخالفان خود یورش بردند. همچنین در حمله یک عامل انتحاری با خودرو بمب‌گذاری‌شده به تجمع طرفداران گروه انصار‌الله در استان «جوف» یمن دست کم 6   کشته و تعدادی زخمی بر‌جاگذاشت.


تعداد بازدید :  256