شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
روي خط خبر

رهبر معظم انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام‌ آدینه‌وند را تسلیت گفتند
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم پارسا و خدمتگزار مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ محمّدرضا آدینه‌وند را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم پارسا و خدمتگزار مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ محمّدرضا آدینه‌وند رحمةالله علیه را به همه ارادتمندان و مستفیدان از افادات آن مدرس متبحّر در ادبیات و به‌ویژه به خاندان مکرم و بازماندگان محترم ایشان تسلیت می‌گویم. این عالم خدوم تا دوران کهنسالی همچنان در عرصه خدمات دینی و اجتماعی، فعال و پرتلاش بود. رحمت و رضوان الهی بر روح مهذب آن روحانی بزرگوار باد.
سیدعلی خامنه‌ای
۳۱ شهریور ۱۳۹۳

معاون رئیس‌جمهوری:روحانی ذهنیت غلط درباره ایران را تغییر داده است
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رئیس‌جمهوری در یک‌سال اخیر توانسته ذهنیت غلط درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان را تغییر دهد و امیدوارم در دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بتواند همچنان در این کار موفق باشد. به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی‌فر دیروز درباره حضور رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حضور دکترروحانی در نیویورک و ملاقات‌های حاشیه‌ای وی در کاهش ذهنیتی که در سال‌های اخیر نسبت به فعالیت‌های ایران ایجاد شده تأثیر مثبت و بسیار خوبی خواهد داشت. او ادامه داد: رئیس‌جمهوری با ادبیات خوب و کاریزمای بالا و این‌که به خوبی به اصول دیپلماسی مسلط است، می‌تواند در ملاقات‌های خود به رفع این مشکل کمک کند.

نوبخت:مذاکرات ایران و 1+5 با سفر رئیس‌جمهوری جدی‌تر خواهد شد
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: مذاکرات ایران با گروه 1+5 با سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک رنگ و بوی جدی‌تری به خود خواهد گرفت. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت  اظهار کرد: ایران قابلیت تولید چهار‌میلیون بشکه نفت را دارد، دشمنان و طرفین مذاکره می‌گویند که ایران حق فروش تنها یک‌میلیون بشکه نفت را دارد و این نوعی تحریم ظالمانه است که علیه کشورمان اعمال می‌شود. وی افزود: چنین تحریم‌هایی باعث شده که دولت از لحاظ مالی با کمبود مواجه شود و آن‌گونه که باید نتواند پروژه‌های کلان و اثرگذار را که تعداد آنها در کشور و استان کرمانشاه نیز کم نیستند، به
 سرانجام برساند.

نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با «شهروند»:سازمان اوقاف به سمت بنگاه‌داری رفته است
شهروند| تحقیق و تفحص از سازمان امور اوقاف و خیریه کشور مدت‌ها قبل از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده است.  غلامعلی جعفرزاده دی‌ماه 92 گفته بود: مهم‌ترین سوال ما از اوقاف، نحوه هزینه‌کرد این سازمان و شفاف‌سازی در مورد درآمدهاست. یکی دیگر از سوالات این است که اوقاف باید به صورت شفاف جواب دهد که ابتدای پیروزی انقلاب چند امامزاده داشتیم و اکنون امامزاده‌ها به چه تعداد رسیده است، یا این‌که چطور در جریان 33‌سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدام امامزاده‌های 1400‌سال پیش در کشور کشف می‌شود. حالا مدت‌ها از آن زمان می‌گذرد و هنوز خبری از تحقیق و تفحص نیست. جعفرزاده آن زمان همراه با عزت‌الله یوسفیان‌ملا درخواست تفحص از سازمان اوقاف را طرح کرده بود که به گفته خودش عده‌ای برای دست کشیدنشان از این تفحص چانه‌زنی‌ می‌کردند. روز گذشته در حاشیه جلسه علنی مجلس جعفرزاده در مورد تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف، به «شهروند» گفت:‌ تأکید رهبری این بوده که این سازمان بنگاه‌داری نکند؛ چون اوقاف یک مفهوم دینی است، اما مسئولان این سازمان عملا کار را به جایی رساندند که سازمان مجوز گردشگری و ساخت‌وساز صادر می‌کند. جعفرزاده تأکید کرد که پیگیر تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف است و افزود: درحال حاضر چون این مسأله حساسیت‌هایی دارد، شاید بقیه نمایندگان چندان تمایلی برای ورود به آن نداشته باشند اما من و محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 به‌طور جدی تحقیق و تفحص را دنبال می‌کنیم.  این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ما مسأله تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف را در اواخر دولت قبل در دستور کار داشتیم، مذاکرات و تذکراتی هم به مسئولان وقت دادیم اما تغییری را شاهد نبودیم.  وی افزود:  سازمان به بنگاه اقتصادی تبدیل شده است؛ بنگاه‌داری دولت موجب مفسده خواهد شد، بنابراین باید جلوی این حرکت گرفته شود.

 


تعداد بازدید :  261