شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
المپيك آسيايي

 ووشو، چهارمین مدال ایران را کسب کرد
در انتظار یک روز رویایی
گروه ورزش| روز چهارم بازیهای آسیایی 2014 در اینچئون کره‌جنوبی هم به پایان رسید. اگرچه فقط یک برنز توسط سجاد عباسی در ووشوی مردان به دست آمد اما در کل روز خوبی برای کاروان ورزش ایران بود زیرا 3 مدال نقره قطعی شد و در تیراندازی با کمان نیز ورزشکاران ایران عالی کار کردند.
نمایش عالی ووشوکاران
دیدارهای نیمه‌نهایی ووشوکاران کشورمان که در روزهای گذشته به این مرحله رسیده بودند، بعدازظهر روز گذشته به وقت تهران برگزار شد. از 4 نماینده ایران در این مرحله فقط سجاد عباسی نتوانست حریف کره‌ای‌اش را شکست دهد که البته داوری آن دیدار نیز به دلیل میزبانی کره‌ای‌ها کمی مشکوک بود و مورد اعتراض کادرفنی ایران قرار گرفت. الهه منصوریان، حمیدرضا لادور و محسن محمد سیفی 3 نماینده دیگر ایران در ساندا بودند که به فینال رسیدند تا مدال نقره خود را قطعی کنند که البته امیدواریم هر 3 آنها طلایی شوند.
رکوردشکنی در تیر و کمان
در کامپوند بانوان و در بخش تیمی ایران چهارم شد اما در بخش انفرادی قاسمپور و سرلک به مرحله حذفی راه یافتند. تیم کامپوند آقایان نیز در رده اول بخش مقدماتی ایستاد. نکته قابل توجه در این بخش رکوردشکنی اسماعیل عبادی بود. این ورزشکار پس از شکستن رکورد آسیا، علاوه بر صعود به فینال همه را به کسب یک مدال خوشرنگ امیدوار کرد.
سایر نتایج
   میرزایی، جلالی، نسیمی شاد و انصاری در مواد مختلف مسابقات شنا از صعود به فینال بازماندند که در این میان فقط نسیمی شاد موفق به شکستن رکورد ملی ایران در ماده 200 متر قورباغه شد.
   پوریا نوروزیان در ماده تفنگ بادی با اختلاف میلیمتری چهارم شد و از رسیدن به مدال بازماند و در بخش تیمی نیز همین مقام به دست آمد.
   در قایقرانی تیم روئینگ 2 نفره آقایان و تیم 4 نفره بانوان در مرحله شانس مجدد به فینال راه یافتند.  
   در تالوی بانوان‌ هانیه رجبی توانست عنوان هفتمی مشترک را به دست بیاورد.  
   در دوچرخه‌سواری حسین ناطقی در بخش اومنیوم به یک مقام پنجمی و یک هشتمی رسید و ورپشتی نیز در جایگاه ششم اسپرینت قرار گرفت.
   جودوی ایران در بخش تیمی با شکست چین و باخت مقابل کره درنهایت به رده‌بندی رسید اما از رسیدن به برنز بازماند.
برنامه رقابت امروز ایرانی‌ها
وزنه‌برداری: دسته 85 کیلوگرم(کیانوش رستمی و رسول تقیان)/ شنا:  100 متر پروانه (مهدی انصاری)،100 متر قورباغه(نسیمی شاد) و تیمی آزاد 4 در 100 متر/ بسکتبال:  ایران – هند/ بدمینتون: انفرادی زنان (ثریا آقایی)/ بوکس: مقدماتی اوزان 60، 69 و 91 کیلوگرم (فروتن گل آرا، امین قاسمی‌پور و علی مظاهری)/ شمشیربازی: تیمی سابر/ ژیمناستیک:  فینال(خناری نژاد و سعیدرضا نیکخواه)/ ووشو: ساندای مردان و زنان فینال تمام اوزان(الهه منصوریان، محمد محسن سیفی، حمیدرضا لادور)/ قایقرانی:  فینال روئینگ تک‌نفره سبک وزن مردان(عاقل حبیبیان)، روئینگ 4 نفره مردان، تک نفره زنان و بادبانی(احمد احمدی)/ تیراندازی: فینال تفنگ 50 متر درازکش زنان (مه لقا جام‌بزرگ، دینا فرزادخواه، الهه احمدی)/ دوچرخه‌سواری:  ‌اسپرینت
گفتنی است؛ با توجه به حضور 3 نماینده ووشوی ایران در مبارزه نهایی و 2 نماینده پرامید وزنه‌برداری دسته 85 کیلوگرم به نظر می‌رسد که امروز ایران شانس کسب 4 مدال را خواهد داشت.  ضمن این‌که در شمشیربازی، تیراندازی و قایقرانی هم امروز امید برای کسب مدال وجود دارد.


تعداد بازدید :  318