شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
احسان روزبهانی در گفت‌وگو با «شهروند»:
یک طلا برایم کنار بگذارید
برخلاف اخبار منتشرشده میزبانی‌کره‌ای‌ها خوب است

گروه ورزش| بوکسور وزن 81 کیلوگرم کشورمان که در سال‌های اخیر یکی از ستارگان مشتزن ایران بوده و در بازی‌های آسیایی نیز جزو شانس اصلی مدال محسوب می‌شود، از آمادگی کامل خود در آستانه حضور در رینگ برای جدال با حریفان آسیایی‌اش می‌گوید. او معتقد است جو خوبی در کاروان ایران حاضر در اینچئون حاکم است و بوکسورها نیز تصمیم گرفتند کارشان نسبت به دوره‌های گذشته متفاوت باشد. در ذیل گفت و گوی احسان روزبهانی را با «شهروند» می‌خوانید:
* در آستانه شروع رقابت‌های بوکس، از شرایط جسمانی خودت صحبت کن.
خدا را شکر همه چیز خوب است و هم از نظر بدنی و هم روحی و روانی در بهترین شرایط بسر می‌برم. وزن‌کشی انجام شد اما هنوز حریفانم را دقیقا نشناختم که بدانم راهم برای صعود به دور نهایی چطور است. علاوه بر آمادگی خوب خودم، جو بسیار خوبی هم در میان تمام ورزشکاران ایرانی به وجود آمده و در چندروز اخیر که چند تیم به ما اضافه شدند، همه از آنها استقبال خوبی داشته‌اند. حتی ورزشکاران رشته‌های مختلف دائما از همدیگر شرایط را جویا می‌شوند و برای یکدیگر دعا می‌کنند.
* وقتی در دهکده بازی‌ها حضور یافتید برخی از بوکسورها از عدم توجه مسئولان گلایه کردند. نظر شخصی شما چیست؟
به عقیده من دیگر با هر شرایطی بوده، به مسابقات پای گذاشتیم و این‌جا فقط باید به فکر موفقیت باشیم؛ البته قطعا کمبودهایی در راه آماده‌سازی تیم برای حضور در رقابت مهمی مثل بازی‌های آسیایی وجود داشته و این کمبودها فقط مختص به بوکس هم نبوده است. من نمی‌خواهم در آستانه رقابت‌ها صحبتی انجام دهم که وارد حاشیه شوم زیرا تمرکز زیادی برای کسب موفقیت لازم است. فکر می‌کنم مسئولان هم هر کاری از دستشان بر می‌آید، انجام داده‌اند و حالا از ما انتظار دارند.
* یعنی خواسته‌ای از مسئولان   نداری؟
فعلا آنها هستند که از من می‌خواهند تا در مسابقات موفق شوم. به عقیده من الان دیگر فقط ورزشکار می‌تواند به خودش کمک کند و زحمات  کشیده را به یاد بیاورد تا انگیزه مضاعفی بگیرد. همچنین ما به مردم نیاز داریم. درست است که از ما دور هستند اما به نظرم در طول مسابقات به این مهمی همیشه کارشان خوب بلد بوده‌اند و دعاهایشان بدرقه راه ما بوده است.
* بوکس در جدول مدال نیز می‌تواند کمک زیادی به کاروان ایران انجام دهد؛ زیرا اکثر مدعیان در این رشته قزاق هستند که کشورشان رقیب اصلی ایران برای کسب مقام چهارمی این بازی‌هاست.
به نظرم بوکسورها نباید به این مسائل فکر کنند. اگر بخواهیم چنین مواردی را معیار قرار دهیم، باعث فشار مضاعف روی بوکسورها می‌شود و خیلی از اوقات به دلیل استرس بالا برعکس عمل می‌کند. شخصا برایم فرقی نمی‌کند که حریفم از چه کشوری باشد و هیچ بوکسوری را دست‌کم نمی‌گیرم زیرا تمام مسابقات به دلیل حذفی بودن مثل فینال می‌ماند.
* با اعتمادبه‌نفس بالایی صحبت می‌کنی، باید منتظر کسب یک طلا  توسط شما باشیم؟
قزاقستان، ازبکستان و کره‌جنوبی جزو حریفان اصلی من هستند و انشاءالله اگر قرعه خوبی هم به من بخورد، کار آسان‌تری خواهم داشت. البته همان‌طور که گفتم برایم فرقی نمی‌کند چه حریفی روبه‌روی من قرار گرفته زیرا فقط به مدال طلا فکر می‌کنم. سال‌هاست که برای این مدال تلاش کرده‌ام  و از حالا یک طلا برایم کنار بگذارید.
* به نظرت تیم بوکس ایران می‌تواند در این دوره برای کاروان کشورمان تعیین‌کننده باشد؟
تمام بچه‌ها در بهترین شرایط به سر می‌برند و برخلاف برخی اخبار که منتشر شده به نظرم میزبانی کره‌ای هم مشکل خاصی ندارد. قبل از این رقابت‌ها تمام بوکسورها هم قسم شده‌اند که این دوره برای بوکس ایران متفاوت باشد و بهترین نتیجه تاریخ این رشته را کسب کنیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا مسئولان نیز از این پس به بوکس توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 


تعداد بازدید :  260