شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   ضرورت شناسایی ۶‌میلیون کارگر بی‌شناسنامه| ‌هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به این‌که شناسایی ۶میلیون کارگر فاقد شناسنامه و به عبارتی زیرزمینی در گرو همکاری دولت است گفت: دفاع از حقوق قانونی این کارگران با صدور کارت هوشمند عملیاتی می‌شود از این رو با توجه به اهمیت این مقوله‌ها قصد داریم همایش بین‌المللی حمایت اجتماعی را در ماه‌های آینده برگزار کنیم.

   آب گران‌بها صرف تولید هندوانه| محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی ضمن ابراز تأسف از صرف منابع آبی برای کشت هندوانه و سایر محصولات آب‌بر، گفت: با انتقال کشت خیار به گلخانه‌ها می‌توان مصرف آب در این بخش را از 700 به 60‌میلیون مترمکعب کاهش داد.

   وزیر راه را استیضاح می‌کنیم| موسی‌الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد گفت: اگر مشکل راه‌آهن گرگان – بجنورد - مشهد حل نشود وزیر راه و شهرسازی را استیضاح خواهیم کرد. وی افزود: قرار بر این است تا طی امروز جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شود تا این مشکل حل شود و در صورت عدم حل این مشکل مسأله استیضاح را پیگیری خواهیم کرد.

   ناامیدی از رشد 6/۳‌درصدی اقتصاد جهانی| صندوق بین‌المللی پول با اشاره به این‌که روند ترمیم اقتصادی جهان ناهموار و ضعیف‌تر از حد انتظار است اعلام کرد: پیش‌بینی رشد 6/۳درصدی برای اقتصاد جهانی در‌ سال ۲۰۱۴ محقق نمی‌شود.
 
   صادرات 3/14ميليارد دلار كالا و خدمات فني و مهندسي| در 5 ماهه اول امسال صادرات كالاهاي غيرنفتي و خدمات فني و مهندسي به ارزش 14 ميليارد و 360 ميليون دلار رسيده كه نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل از لحاظ ارزشي 4‌درصد رشد داشته است. ميزان صادرات كالاهاي غير نفتي از لحاظ وزني به 31ميليون و 858‌هزار تن رسيد.

   گرفتاری نساجی با بخشنامه جدید| علیرضا حایری، عضو هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی با اشاره به این‌که چرا صنایع تکمیلی باید تاوان بی‌تدبیری مسئولان را در عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا پرداخت کنند، گفت: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم در صدور بخشنامه‌ها مثل دولت گذشته عمل نکند زیرا از همان روزهای نخست ابلاغ بخشنامه وزارت صنعت مبنی بر عرضه محصولات پتروشیمی براساس نرخ ارز آزاد در بورس کالا مشکلات واحدهای نساجی کشور بیشتر شد.


تعداد بازدید :  294