شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بين

طعمه‌های این باند، مسافران بودند
زورگیری‌های مردان خشن در قهوه‌خانه سیار
گروه حوادث| 3 زورگیر با دایر کردن یک قهوه‌خانه غیرمجاز در جاجرود به زورگیری از مسافران دست می‌زدند. این مردان در تاریکی شب به سرنشینان خودرو حمله کرده و پول‌ها و لوازم قیمتی آنان را به تاراج می‌بردند.
خردادماه بود که مردی به کلانتری 146 حکیمیه مراجعه کرد و به مأموران گفت: «به‌همراه دوستم از شمال به سمت تهران در حرکت بودیم؛ نیمه‌های شب بود. پس از پل جاجرود برای خرید چای در یک قهوه‌خانه سیار واقع در بیابان‌های حاشیه جاده توقف کردیم.  3 مرد جوان در آن‌جا حضور داشتند که در وضع مناسب و طبیعی قرار نداشتند؛ ناگهان به سمت ما آمده و  به طرف ما حمله‌ور شدند. با چاقو و شمشیر ما را مجروح کرده و کلیه اموال همراه ما از قبیل پول، طلا و گوشی تلفن همراه را به زور گرفتند.  درحالی‌که دوستم از ناحیه شکم دچار جراحت بسیار شدیدی شده بود، از آنها خواهش کردم تا حداقل اجازه دهند تا او را به بیمارستان برسانم.  به این بهانه توانستیم از آن مهلکه جان سالم به در ببریم؛ دوستم را به سرعت به بیمارستان رساندم. او بلافاصله به اتاق جراحی منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت».
ادعاهای این مرد کافی بود تا تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی وارد عمل شوند. با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این قهوه‌خانه سیار که در مسیر بازگشت جاده تهران – بومهن قرار دارد به مکانی برای شرب خمر، میهمانی‌های شبانه و همچنین تردد اراذل و اوباش منطقه تبدیل شده است. ماموران این قهوه‌خانه را محاصره کردند و 3 سارق را که به صورت غیرقانونی قهوه‌خانه را دایر کرده بودند، دستگیر کردند. این سه متهم پس از انتقال به پایگاه پلیسی به زورگیری‌های سریالی با استفاده از موتورسیکلت‌های سرقتی اعتراف کردند. متهمان در اعترافات خود گفتند:  «موتورسیکلت‌های طرح هوندا 125 را در خاک سفید، میدان رهبر و جشنواره سرقت می‌کردیم و با آنها در مناطق مختلف شهر به‌ویژه در محدوده تهرانپارس، سیدخندان، استخر و... دست به زورگیری می‌زدیم».
متهمان با قرار وثیقه قانونی جهت انجام تحقیقات و شناسایی جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.  

10 عضو این باند دستگیر شدند
زمینگیری گردانندگان باند جعل کارت معافيت سربازي
باند بزرگ جعل مهر، اسناد و اوراق ادارات و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي در استان چهارمحال و بختياري که بيش از یک‌هزار جعل در کارنامه خود ثبت کرده بودند، متلاشي شد.  
چندی پیش پرونده جعل گسترده مهر و اوراق ادارات و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي و كارت‌هاي معافيت سربازي روی میز کارآگاهان قرار گرفت.  تیم تحقیق با انجام کارهاي اطلاعاتي، رئيس باند را در يك عمليات غافلگير‌کننده دستگير کردند. این مرد پس از انتقال به مقر پليس در تحقيقات فني و پليسي ابتدا سعي در گمراهي ماموران داشت اما وقتی با مدارکی روبه‌رو شد که نشان می‌داد او به جعل اسناد و کارت معافیت سربازی دست زده است به جرم خود اعتراف کرد. بررسی‌ها نشان داد که او با همدستي 9 نفر ديگر در مدت چندين‌سال با جعل مهر، اسناد و اوراق سازمان‌هاي دولتي و خصوصي پول‌های میلیاردی را دریافت کرده است.
 یک‌هزار جعل اسناد
فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به دستگيري ديگر اعضاي باند گفت: در جريان رسيدگي به اين پرونده بيش از یک‌هزار جعل اسناد كشف شد که تحقيقات تكميلي همچنان ادامه دارد. وي از شهروندان خواست درصورتي‌كه اطلاعاتي در اين زمينه دارند از طريق تلفن 110 و سامانه 197 يا به صورت حضوري موضوع را با پليس در ميان گذارند.  
كارت خود را تحويل دهید
سرهنگ «ياري» افزود: آن دسته از مشمولاني كه در سراسر كشور با اين شيوه و شگرد كارت معافيت پزشكي يا كفالت دريافت کرده‌اند، چنانچه خود را به پليس آگاهي شهرستان لردگان معرفي کنند و كارت خود را تحويل دهند از تعقيب كيفري معاف مي‌شوند در غير اين صورت طبق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  324