شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
آژیر

در مشهد صورت گرفت
ماندگاری 34 زائر به اتهام حمل موادمخدر
حمل موادمخدر، 34 زائر حج را در مشهد ماندگار کرد. در طول مدت عملیات اعزام زائران سرزمین وحی از فرودگاه مشهد 34 مسافر از کاروان‌های زیارتی سه استان خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به علت حمل موادمخدر از پرواز بازماندند.
«مسعود مجردی» مدیر اداره حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین پرواز هواپیمای حامل حجاج از فرودگاه مشهد در تاریخ 19 شهریورماه و آخرین پرواز بعدازظهر 30 شهریورماه انجام شد.
وی گفت: از 19 تا 30 شهریورماه جاری 21 پرواز شامل 65 کاروان اهل سنت و شیعه از استان‌های خراسان رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی از فرودگاه مشهد به مدینه و جده اعزام شدند که از هشت‌هزار و 600 زائر، 34 نفر موفق به اعزام نشدند.
وی بیان کرد: از مجموع حجاج اعزامی از فرودگاه مشهد، هفت‌هزار زائر در قالب 52 کاروان از خراسان رضوی بودند. کلیه پروازهای حجاج خراسان رضوی از فرودگاه بین‌المللی شهید‌هاشمی‌نژاد مشهد توسط شرکت هواپیمایی سعودی و بدون حتی یک دقیقه تأخیر انجام شد. مدت اقامت حجاج در مدینه و مکه 28 تا 31 روز تعریف شده است و کاروان‌ها از 18 تا 28 مهرماه به مشهد بازخواهند گشت. به گفته مجردی یکی از حجاج خراسان رضوی به نام «خدیجه قارن‌پور» متعلق به کاروان 19002 شهرستان چناران بر اثر سکته قلبی در مکه فوت کرده است.

سرمايه‌گذاری خیالی در طرح فرش خليج فارس
مردی كه به بهانه مشاركت در طرح «فرش خليج فارس» با داير كردن يك شركت غير قانوني از 11 نفر یک ميليارد و 100 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود توسط كارآگاهان پليس اصفهان دستگير شد.  
وقتی پلیس در جریان فعاليت غير مجاز شركتي قرار گرفت که در يكي از واحدهاي آپارتماني مستقر شده است، كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي اين پليس تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند.  
در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد مجوز «طرح فرش خليج‌فارس» به شريك مديرعامل اين شركت واگذار شده است.  مدیرعامل با اعتماد به شريك خود تمام امورات مربوط به بافت فرش را به او واگذار كرده اما این مرد بدون اطلاع و هماهنگي با شريك خود اقدام به راه‌اندازي يك شركت غير قانوني و جذب سرمايه‌هاي مردمي از طريق آگهي در جرايد كرده بود.
بررسی‌ها نشان می‌داد مرد کلاهبردار يك ميليارد و 100 ميليون ريال در قبال پرداخت سود ماهيانه از 11 نفر دريافت كرده ولي به تعهدات خود عمل نكرده است.  
با تكميل شدن تحقيقات و محرز شدن فعاليت غير قانوني شركت در جذب سرمايه‌هاي مردمي، ماموران در عملياتي ويژه این شركت را پلمب و مديرعامل آن را دستگير كردند.
متهم در بازجویی‌ها به كلاهبرداري از مردم و سوءاستفاده از طرح ملي اعتراف کرد. با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي داده شد. 


تعداد بازدید :  305