شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
روي خط خبر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران خبر داد
جریمه 50‌هزارتومانی و نمره منفی تاوان بی‌توجهی به دستور پلیس مدرسه
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح دیروز با حضور در یکی از مدارس دخترانه ضمن نواختن زنگ آغاز ‌سال تحصیلی جدید بر ضرورت پیروی از دستورات پلیس مدرسه از سوی رانندگان تأکید کرد. سرهنگ تیمور حسینی دیروز با حضور در مدرسه دخترانه شایستگان ضمن تبریک آغاز ‌سال تحصیلی جدید به ضرورت استفاده از سرویس‌های مجاز مدارس از سوی والدین و مسئولان آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: به والدین هشدار می‌دهم که حتما برای جابه‌جایی فرزندانشان از رانندگان و خودروهایی استفاده کنند که دوره‌های آموزشی را گذرانده و دارای برگه‌های معاینه فنی و برچسب سرویس مدرسه هستند.
حسینی در ادامه تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه را به‌عنوان پلیس مدرسه اعلام کرد و گفت: بحث پلیس مدرسه و همیاران پلیس موضوعی است که علاوه بر این‌که مسئولیت‌پذیری را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد در بحث ترافیک و کاهش حوادث رانندگی نیز به کمک پلیس آمده است. وی با تأکید بر نقش و جایگاه پلیس مدرسه اظهار کرد: برخی پلیس مدرسه و فعالیت دانش‌آموزان در قالب پلیس را جدی نمی‌گیرند و گاهی دیده شده که رانندگان به دستور ایست و فرمان‌های پلیس مدرسه بی‌توجهند به همین دلیل لازم می‌دانم تأکید کنم در صورتی که هر یک از رانندگان از دستور پلیس مدرسه تمرد کنند و این موضوع از سوی پلیس مدرسه به اطلاع ماموران راهور برسد، برای راننده متخلف جریمه و نمره منفی صادر خواهد شد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر همین اساس برابر بند 19 جدول تخلفات پرخطر رانندگی عدم توجه به فرمان ایست پلیس مدرسه علاوه بر جریمه 50‌هزار تومانی، سه نمره منفی برای خودروهای شخصی و پنج نمره منفی برای خودروهای عمومی و سنگین را در پی خواهد داشت. حسینی در ابتدای سخنانش به بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود پرداخت و از دانش‌آموزان خواست فرصت تحصیل را مغتنم شمرده و از آن بهره کافی را ببرند، چرا که دوران تحصیل از مهم‌ترین دوران زندگی هر فرد محسوب می‌شود.

با کمک روش جدید پیوند تخمدان
زنان بالای 40‌سال هم می‌توانند باردار شوند
شهروند| رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم از بکارگیری روش نوینی خبر داد که براساس آن می‌توان با نمونه‌برداری از تخمدان یک زن در سنینی که هنوز قادر به باروری است و فریز آن این امکان را فراهم کرد که فرد در آینده و در زمان مناسب بتواند، صاحب فرزند شود.  ابوطالب صارمی در توضیح بیشتر گفت:  این روش همچنین کمک می‌کند که زنان با حفظ بافت تخمدانی از طریق نمونه‌برداری و فریز و بکارگیری آن در ایام یائسگی، بتوانند از استروژن خود به جای داروهای شیمیایی بهره گرفته، دچار عوارض یائسگی نشوند. او با اشاره به این‌که این روش انقلابی در علم پزشکی محسوب می‌شود، افزود: روش پیوند تخمدان سبب حفظ پتانسیل تولیدمثل در زنان از طریق تأمین هورمون‌های خود فرد می‌شود که تداوم سلامت زنان را به همراه دارد.
به گفته صارمی در این روش از طریق لاپاراسکوپی بخشی از بافت تخمدان به اندازه یک سانت و به قطر یک میلیمتر به صورت ورقه جدا و سپس بافت مذکور فریز می‌شود. رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم ادامه داد: اگر زنی که بافت تخمدان او فریز شده، تمایل به بارداری به روش طبیعی طی سال‌های بعدی (بالای 40 سال) را داشته باشد، می‌توان پس از خروج بافت از حالت انجماد، آن را مجدد به تخمدان پیوند زد و در صورتی که وی خواستار بارداری به کمک روش IVF باشد، می‌توان با کاشت یک لایه از بافت تخمدان در زیر پوست دست یا پا، بدون نیاز به پیوند تخمدان، شرایطی را فراهم کرد که او بتواند به روش آزمایشگاهی صاحب فرزند شود. به گفته صارمی، با توجه به این‌که درحال حاضر سن ازدواج در کشور به بالای 35‌سال رسیده و تصمیم به فرزندآوری به حدود 40 سالگی و این‌که در این سنین ذخیره تخمدان‌ها به لحاظ کمی و کیفی روبه کاهش بوده، حتی در صورت بارداری، شانس سقط به‌خصوص سقط‌های مکرر در این زنان بیشتر است، بهره‌گیری از این شیوه به دختران جوان توصیه می‌شود.


تعداد بازدید :  309