شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
خبر

رهاسازی 40 کبوتر همزمان با نواختن زنگ محیط‌زیست
پنجشنبه‌ها زنگ محیط‌زیست به صدا در می‌آید
شهروند| همزمان با نواختن زنگ محیط‌زیست توسط  رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در دبیرستان دخترانه شایسته در منطقه 11 تهران 40 کبوتر رها شد.
در این مراسم که با حضور معصومه ابتکار برگزار شد، دانش‌آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای «جرعه‌ای آب پای نهال کوچک»، «مشتی دانه برای گنجشک‌های پشت پنجره، این کمترین سهم من برای بقای طبیعت است» و «زمین مادر طبیعت است قدرش را بدانیم» به استقبال مهر رفتند. پس از نواخته شدن زنگ محیط‌زیست توسط رئیس سازمان محیط‌زیست، معصومه ابتکار با مطرح کردن این سوال که چرا محیط‌زیست باید آلوده باشد، اظهار کرد: بخش مهمی از این موضوع به نوع رفتار یکایک مردم بر می‌گردد و من از شما می‌خواهم از امروز علاوه بر این‌که خود در راستای حفظ محیط‌زیست تلاش می‌کنید در مقابل تخریب محیط‌زیست توسط دیگر افراد جامعه نیز خود را مسئول بدانید و با تذکر به آنها برای حفظ محیط‌زیست تلاش کنید.
معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: من به‌عنوان مسئول محیط‌زیست کشور به شما می‌گویم، محیط‌زیست سالم حق شماست، پس حق خود را بشناسید و از آن به خوبی دفاع کنید.

اختصاص 395‌میلیارد ریال برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها
شهروند| هیأت وزیران تصویب کرد 395‌میلیارد ریال برای اقدامات و خدمات اضطراری و پیشگیری و مقابله با آثار زیانبار سطح آتش‌سوزی در پارک جنگلی گلستان و جنگل‌ها و مراتع کشور با اولویت استان‌های فارس، کردستان و شمالی کشور، در اختیار استانداری گلستان و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گیرد.  
هیأت وزیران در جلسه 26/6/93 به پیشنهاد شماره 69321 مورخ 18/6/93 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:    مبلغ 395‌میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای و هزینه‌ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موضوع بند (ش) ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.  در این مصوبه، اعتباری 65‌میلیارد ریالی برای اقدامات و خدمات اضطراری و پیشگیری و مقابله با آثار زیانبار سطح آتش‌سوزی در پارک جنگلی گلستان و سایر نقاط در معرض خطر استان در نظر گرفته شده است. همچنین، 330‌میلیارد ریال اعتبار برای اقدامات و خدمات اضطراری و پیشگیری و مقابله با آثار زیانبار سطح آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور با اولویت استان‌های فارس، کردستان و شمالی کشور اختصاص یافته است.  

 


تعداد بازدید :  308