شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

«قلقلی» عنوان کتابی از محمدعلی کشاورز برای گروه سنی الف است. کتابی که نه‌تنها بچه‌ها را سرگرم می‌کند بلکه باعث بالارفتن خلاقیت و مهارت و توانایی دست‌های آنان می‌شود.

فیلم سینمایی «موج مرده» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا برای اولین‌بار روز یکشنبه 6 مهر ساعت 21 از سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه نمایش پخش خواهد شد.

«جوزف گوردن لویت»، بازیگر سرشناس‌ هالیوودی نقش اصلی فیلم زندگینامه «ادوارد اسنودن» به کارگردانی «الیور استون» را
ایفا می‌کند.

پرویز شهبازی کارگردان فیلم «در بند» به‌عنوان یکی از داوران پنجاهمین دوره از جشنواره فیلم شیکاگو انتخاب شد.

پس از معرفی فیلم «چند متر مکعب عشق» به‌عنوان نماینده افغانستان به اسکار، این فیلم مهرماه در دو جشنواره «شیکاگو» در آمریکا و «پوسان» در کره‌جنوبی نمایش داده خواهد شد.

غلامعلی پورعطایی نوازنده «نوایی نوایی» از بیمارستان مرخص می‌شود.

سینمای تایلند فیلم منتخب خود را با عنوان «خاطرات معلم» به کارگردانی «نیتیوات تاراتورن» به اسکار فرستاد.

انیمیشن‌های «کوچک - دره مورچه‌های گمشده» به کارگردانی مشترک «توماس زابو» و «هلن گیراد» و «جک و قلب ساعت کوکو» ساخته «متیاس ملزو» و «استفن برلا» هر دو از فرانسه و انیمیشن «هنر خوشبختی» از «الساندرو راک» برای کسب عنوان بهترین انیمیشن‌ سال اروپا رقابت خواهند کرد.

مجموعه‌ای از برترین آثار «گابریل گارسیا مارکز»، نویسنده فقید کلمبیایی برنده جایزه نوبل، برای نخستین‌بار به زبان انگلیسی و در قالب دیجیتالی منتشر می‌شود. انتشارات «پنگوئن رندم‌هاوس» اعلام کرد نسخه دیجیتالی مجموعه‌ای از کارهای مارکز را به‌زودی روانه
بازار می‌کند.

گروه موسیقی «پینک فلوید» که پس از 20‌سال قصد دارد با یک آلبوم موسیقی جدید به عرصه‌ موسیقی بازگردد، پوستر این آلبوم را با عنوان «رودخانه بی‌انتها» منتشر کرد.

ری بردبری نویسنده معروف رمان «فارنهایت 451» که علاقه‌ زیادی به جرج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس سرشناس ایرلندی داشت، دسته بیلی را از او هدیه گرفت. این ابزار باغبانی به‌زودی به صورت آنلاین در معرض فروش قرار می‌گیرد.

«دا» خاطرات پرفروش سیده زهرا حسینی از دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، «شطرنج با ماشین قیامت» و «داستانهای شهر جنگی» هر دو نوشته حبیب احمدزاده، «دشتبان» و «سفر به گرای 270 درجه» هر دو از آثار خواندنی احمد دهقان که پس از عرضه در نمایشگاه کتاب مسکو، به منظور ارایه امتیاز نشر(رایت) توسط الهدی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در
 آلمان می روند.

«آدری لانگ»، بازیگر آمریکایی که فیلم‌هایی چون «قاتلین بالفطره» را در کارنامه کاری خود داشت در سن ۹۲سالگی درگذشت.

فیلم «سن لورانت» به کارگردانی «برتراند بونلو» به‌عنوان نماینده سینمای فرانسه در این دوره از رقابت‌های اسکار معرفی شد.

احمد کاوری نویسنده و کارگردان سینما از پایان نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «آشیخ» و ارایه آن به تهیه‌کننده این فیلم خبر داد.


تعداد بازدید :  375