شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   قیمت‌گذاری کالاهای قابل عرضه در بورس، ممنوع| با تصویب هیأت وزیران قیمت‌گذاری کالاهایی که امکان پذیرش و خرید و فروش آنها در بورس انرژی یا کالا وجود دارد به جز کالاهای اساسی و انحصاری ممنوع شد. در این خصوص محمدمهدی امینی قائم‌مقام مدیرعامل بورس گفت: با این مصوبه، این مصوبه منجر به کاهش هزینه‌های مبادلاتی خواهد شد. به گفته او سازوکار جدید خواهد توانست منجر به اصلاح چرخه تولید و ارتقای شفافیت در اقتصاد شود.

   شاخص 25 صنعت نزولی شد| آخرین ماه تابستانی امسال با افت شاخص 25 صنعت از مجموع 39 صنایع حاضر در بورس همراه شد. این درحالی بود که 9 صنعت رشد را تجربه کردند و سایر صنایع هم تغییر چندانی نسبت به مردادماه گذشته نداشتند. در این مدت پربازده‌ترین صنعت ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با 4/68‌درصد بود. بیشترین افت را هم صنعت خدمات فنی مهندسی داشت.

   امکان جدید برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری| ایوب باقرتبار معاون اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در اطلاعیه‌ای از امکان سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان خبر داد. به گفته او تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با اعمال تغییراتی نسبت به سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیر از اوراق بهادار اقدام کنند.

   شمارش معکوس در بورس انرژی| مهلت قانونی استفاده از حق‌تقدم افزایش سرمایه بورس انرژی تا تاریخ 9 مهرماه جاری به اتمام می‌رسد. به این ترتیب سهامداران حقیقی و حقوقی باید تا این تاریخ نسبت به تأمین مبلغ افزایش سرمایه اقدام کنند.

   «تیپیکو» به بورس بازگشت| نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین «تیپیکو» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به بورس بازگشت. توقف ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی صنایع شیمیایی رنگین، پخش البرز، حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری پردیس و اوراق مشارکت طرح مسکن مهر بانک مسکن از دیگر رفت و آمدهای بازار سرمایه بود.


تعداد بازدید :  224