شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
د‌یار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مطرح کرد: دفاع مقدس عرصه بروز ابتکارات جهادگران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به این نکته که جنگ ما یک جنگ نابرابر و از پیش طراحی شده با حمایت شرق و غرب بود، می‌گوید:  عشق به حضرت امام خمینی(س) و پایبندی نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی باعث شده بود تا آحاد مردم برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن هر نوع هزینه، حتی جان خود را نیز در طبق اخلاص بگذارند.
ناصر حیدری‌پوری افزود: 8‌سال دفاع از سرزمين و انقلاب‌اسلامي ايران با حضور مستمر سنگرسازان بي‌سنگر، پرچم افتخاري بر فراز قله‌هاي سازندگي است، نهادي كه با ايجاد ستادها، قرارگاه‌ها و مراكز پشتيباني و مهندسي رزمي به رزمندگان و جنگ‌زدگان درتمام زمينه‌ها ازجمله ساخت پل، خاكريز، سنگر، سايت موشكي و باند بالگرد، قبل و بعد از هر عمليات و همچنین در زمینه‌های بازسازي و نوسازي مناطق جنگي بيشترين كارآيي را از خود نشان دهد.
وی به نقش جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر استان هرمزگان در دوران دفاع ‌مقدس و حضور آنان در تمام عرصه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نقش فعال و ارزنده ايثارگران و جهادگران مخلص و سنگرسازان بي‌سنگر كه طلايه‌دار پشتيباني و مهندسي رزمي جنگ در دوران دفاع مقدس بودند، غیرقابل انکار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، بیان داشت: پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان با داشتن یک گردان در منطقه عملیاتی جنوب (فاو) با اعزام 3‌هزار و 940 نیروی رزمنده و مردمی و 23 شهید و 67 جانباز و 3 آزاده و همچنین با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به منطقه نقش عظیمی را در 8‌سال دفاع مقدس ايفا  کرد.
وی در ادامه افزود: دوران دفاع مقدس، برگ‌ زريني در تاريخ كشور است كه بايد با گراميداشت ياد آن روزها، درس‌ها و ارزش‌هايي كه رزمندگان براي ما به ارمغان آوردند را به جوانان و آيند‌گان منتقل كنيم.
حیدری پوری گفت: بازگو كردن خاطرات و ياد شهيدان توسط رزمندگان دفاع‌مقدس براي نسل جوان امروز مي‌تواند الگويي از شهيدان به آنان بدهد.
این مسئول اظهار داشت: همگان به خوبی می‌دانند که هدف طراحی شده دشمن ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بوده اما نه‌تنها این اتفاق روی نداد بلکه در سایه وحدت و همدلی ملت و روحیه ایثارگری رزمندگان و جانفشانی شهدا دشمن به اهداف خویش نرسید همچنين مبانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در جنگ نیز صادر شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، به برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده ایثارگران، چاپ کتابی تحت‌عنوان جهاد در قاب ایثار، به نمایش گذاشتن عکس‌ها و اسنادی از زمان جنگ تحمیلی و بازگوکردن خاطرات در محل نمایشگاه دفاع‌مقدس از برنامه‌هایی است که جهاد کشاورزی هرمزگان در این هفته در نظر گرفته است.

«بیت‌الله» در آب‌های جزیره کیش فرشته‌نجات سرنشینان یک لنج باری شد
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات سرنشینان یک لنج باری سانحه‌دیده در آب‌های جزیره کیش توسط یک لنج صیادی محلی به نام«بیت‌الله» خبر داد. «مهدی نوفرستی» ضمن تشریح جزییات این سانحه دریایی گفت:   ناخدای لنج صیادی بیت‌الله که در آب‌های جزیره کیش درحال‌تردد بود، به مرکز هماهنگی و نجات دریایی اعلام کرد که یک لنج باری در 11 مایلی جنوب‌غربی این جزیره به علت آبگرفتگی درحال غرق شدن است اما 6سرنشین آن را نجات داده است.  
وی با اعلام این مطلب که «لنج باری سانحه‌دیده از بندر عسلویه عازم دوبی امارات بوده است»، افزود: بلافاصله پس از دریافت پیام، شناور ناجی به موقعیت سانحه اعزام شد و پس از تحویل نجات‌یافتگان از لنج صیادی بیت‌الله، آنها را به حوضچه بندر کیش منتقل کرد که با تحویل آنها به دریابانی، عملیات پایان یافت.  
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در عین حال خاطرنشان کرد: طبق اظهارات ناخدای لنج سانحه‌دیده، به‌دلیل آبگرفتگی ناگهانی و از کار افتادن باتری‌ها، هیچ امکانی برای ارسال پیام درخواست کمک از طریق تجهیزات رادیویی به مرکز هماهنگی و نجات دریایی وجود نداشته است.  
نوفرستی در پایان گفت: درحال‌حاضر هر 6سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند. 


تعداد بازدید :  270