شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
جنوب

مديرعامل شركت نفت پاسارگاد بندرعباس: 75‌ درصد توليدات شركت نفت پاسارگاد صادر مي‌شود
مديرعامل شركت نفت پاسارگاد بندرعباس گفت: 75‌درصد از توليدات اين شركت به كشورهاي چين و آفريقاي‌جنوبي صادر مي‌شود.
 به‌گزارش روابط عمومي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي هرمزگان، «حميد مصدقي» در بازديد مديركل تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي از اين واحد توليدي، با اشاره به اينكه در اين واحد توليدي روزانه 5‌هزار بشكه قير توليد مي‌شود، افزود: ظرفيت اين واحد 10‌هزار بشكه در روز است كه يكي از اهداف اين شركت راه‌اندازي اين واحد و بهره‌برداري از آن با ظرفيت طراحي شده براي توليد داخل و صادرات خارج از كشور است.
وي اضافه كرد: يكي از اين طرح‌هاي بزرگ و استفاده از ظرفيت اين واحد توليدي، راه‌اندازي كارخانه قير بندرعباس است كه اين واحد با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري و 45‌درصد توليد، بيشترين ميزان توليد را به خود اختصاص داده است. به‌گفته مصدقي، شركت نفت پاسارگاد كارخانه بندرعباس زمينه اشتغال 237 نفر نيروي‌كار را فراهم كرده است.

مديركل تعاون و كار هرمزگان در بازديد از شركت نفت پاسارگاد: مشكلات نبايد خللي در توليد ايجاد كند
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي هرمزگان با اشاره به مشكلات پيش‌روي توليد به‌ويژه بخش صنعت گفت: با مديريت صحيح تلاش شود كه مشكلات خللی در روند کار کارخانجات صنعتی وارد نکند. به گزارش روابط‌عمومي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي هرمزگان، «بهروز اكرمي» در حاشيه بازديد از شركت نفت پاسارگاد كارخانه بندرعباس با بيان اينكه حمايت از توليد و اشتغال يكي از اولويت‌هاي وزارتخانه متبوع است، افزود: موانع سدراه توليد بايد برداشته شود تا دغدغه توليدكنندگان كمتر شده و بيشتر به توليد و طرح‌هاي توسعه‌اي بپردازند.
وي هدف از اين بازديد را آشنايي نزديك با فعاليت كارخانجات و صنايع به‌منظور آشنايي بيشتر با محيط كار و فعاليت كارگران عنوان كرد و بيان داشت: از آنجايي كه در سایه اراده و توان کارگران پرتلاش، چرخ اقتصاد کشور می‌چرخد و از نزديك نيز شاهد شرايط كاري سخت كارگران اين واحد توليدي بوديم، لازم است كه رضايت اين قشر زحمتكش و حل مشکلات آنان در اولویت امور مديران واحدها باشد.
اكرمي اضافه كرد: حضور مسئولان در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، صنعتی علاوه بر آشنايي آنان با مشکلات فراروی تولیدکنندگان، سبب تصمیم‌گیری بهتر و موثرتر برای بهبود شرایط فعالیت واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه مي‌شود.این مسئول در ادامه اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع موجود بر سر راه شرکت‌های تولیدی بتوان هرچه بیشتر به حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در سطح استان پرداخت.
 
معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري هرمزگان: رونق توليد و ايجاد اشتغال نیازمند همکاری دستگاه‌هاست
معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري هرمزگان گفت: برخي قوانين سختگیرانه و دست‌وپاگير كه مانع رونق تولید و واحدهای صنعتی و تولیدی بود، برداشته شده است.  به‌گزارش روابط‌عمومي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي هرمزگان، «صالح دريانورد» در ششمين جلسه تخصصي كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان با بيان اينكه در قانون بودجه بر برق‌دار شدن چاه‌هاي كشاورزي، بخشودگي جرایم مالياتي و پرداخت تسهيلات به اين بخش تاكيد شده، افزود: اين امر زمينه‌اي را فراهم كرده كه مي‌تواند به رفع موانع كسب‌وكار و بهبود آن كمك كند. وي اظهار داشت: براي بهبود فضاي كسب‌وكار و توليد، قوانين و مقررات خوبي تصويب شده كه مسئولان و رسانه‌ها بايد مديران واحدهاي توليدي را از اين قوانين آگاه كنند. رئيس كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان در ادامه با بيان اينكه حفظ سطح اشتغال موجود يكي از برنامه‌هاي مهم دولت است، گفت: بايد مشكلات حوزه‌هاي توليدي در رفع موانع مالي و مجوزها حل شود و بانك‌ها شرايطي را از طرق مختلف ازجمله اعطاي تسهيلات و سرمايه در گردش براي بنگاه‌هايي كه دچار ركود شده‌اند، فراهم كنند كه به رونق آنان كمك شود.


تعداد بازدید :  282