شماره ۳۸۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
برای دانش‌آموزان وسایل گرانقیمت نخرید

|  ‌عظیم عظیمی  |   روانشناس کودک و نوجوان|

لوازم‌التحریر می‌تواند نقش مهمی در گرایش دانش‌آموزان به درس خواندن و دورکردن آنها از درس داشته باشد. به همین خاطر به والدین توصیه می‌شود لوازم‌التحریر را به سلیقه فرزندانشان خریداری کنند.  البته والدین باید در انتخاب‌های فرزندانشان آنها را یاری کنند.   
بهتر است والدین به خواست، سلیقه و نگرش‌های فرزندانشان بها داده و برای انتخاب‌های آنها ارزش قایل شوند، در غیراین‌صورت و تنها به صرف خرید وسایل و لوازم با زور و اجبار نمی‌توان جذابیت تحصیل را در آنها شکل داد.   
اگر وسیله‌ای با زور و اجبار خریداری شود دانش‌آموز برای استفاده از آن شور و شوقی ندارد و همین نداشتن ذوق می‌تواند در عدم گرایش دانش‌آموز به سمت درس و مدرسه اثرگذار باشد و چه بسا حتی مزاحم درس خواندن او شود.   
استفاده از ابزارآلات با مارک‌ها و عکس‌های ضد فرهنگی سبب می‌شود دانش‌آموزان فرهنگ‌های موجود در آن مارک‌ها را پذیرفته و در برابر فرهنگ‌های داخلی بایستند.  از همین رو به والدین توصیه می‌شود از خرید لوازمی که عکس‌های ضد فرهنگی دارند، خودداری کنند.   
همچنین از والدین خواسته می‌شود برای دانش‌آموزان لوازم‌التحریر گرانقیمت نخرند، چرا که خرید این‌گونه وسایل سبب می‌شود تا آنها مدام مراقب استفاده فرزندانشان از آن وسایل باشند و مرتب آنها را در استفاده از وسایل‌شان امر و نهی کنند.   
بچه‌ها خصوصا در سنین ابتدایی وسایل را زود خراب می‌کنند و توصیه و تذکر والدینشان در استفاده از آن وسایل آنها را عصبی می‌کند. 


تعداد بازدید :  151