شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بین

کاشف استعدادهای ناشناخته در دنیای بازیگری، کلاهبردار از آب درآمدسناریوی مرد مسافرکش برای آرزوهای دخترانه
راننده تاکسی که در مسیر دانشگاه، دانشجویان رشته تئاتر را سوار خودرویش می‌کرد با شنیدن اصطلاحات بازیگری نقشه عجیبی را به اجرا گذاشت.
مدتی پیش وکیل دختر جوانی به نام «المیرا» که ساکن یکی از کشورهای خارجی بود به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرد و گفت: فردی با سوءاستفاده از علاقه موکلم برای ورود به دنیای بازیگری، اقدام به کلاهبرداری از او توسط یک سایت اینترنتی کرده است.
محمدمهدی کاکوان رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در رابطه با این خبر گفت: پس از اظهارات وکیل مالباخته، پرونده‌ برای بررسی موضوع تشکیل شد و ماموران پلیس فتا متوجه شدند فردی که از طریق سایت اینترنتی از این زن کلاهبرداری کرده  در نخستین ارتباطش با او، خود را به‌عنوان «کاشف استعدادهای ناشناخته در دنیای بازیگری و مرتبط با کارگردانان مشهور» معرفی کرده بود و با چرب‌زبانی و تسلط به برخی اصطلاحات بازیگری، موفق به جلب اعتماد این زن شده بود.
ماموران برای بررسی بیشتر موضوع و یافتن سرنخ‌های بیشتر، سایت مذکور را مورد بازبینی قرار دادند و موفق شدند تمامی ارتباطات متنیِ ردوبدل شده میان فرد کلاهبردار و زن قربانی را بازخوانی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این فرد با گرفتن چند تست بازیگریِ صوری، ادعا کرده است که وی موفق شده در تست‌های بازیگری قبول شود. این مرد کلاهبردار با این شیوه، او را برای ورود به دنیای بازیگری امیدوارتر و مشتاق‌تر کرده بود. کاکوان با تأکید بر این‌که این فرد تسلط خوبی بر اصطلاحات دنیای هنر و خصوصاً تئاتر و سینما داشته است، گفت: این فرد پس از امیدوار کردن قربانی خود برای ورود به عالم بازیگری و سینما، با بهانه‌تراشی تحت عنوان عدم داشتن سابقه بازیگری این زن در ایران و نداشتن تحصیلات مرتبط با بازیگری، توانسته بود او را متقاعد کند که مبلغ کلانی را به وی بپردازد تا او گواهینامه‌ گذراندن دوره بازیگری را برای این خانم مشتاق صادر کند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه گفت: این فرد پس از متقاعد کردن قربانی خود و اخذ مبلغی نزدیک به 5‌هزار یورو، معادل 20‌میلیون تومان، ارتباط خود را با این زن قطع می‌کند.
او با بیان این‌که این فرد پس از دستگیری توسط پلیس فتا به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد، گفت: ماموران پلیس فتا با استفاده از روش‌های فنی موفق به دستگیری گرداننده این سایت شدند. متهم 32ساله این پرونده پس از اعتراف به کلاهبرداری به بهانه ورود علاقه‌مندان به دنیای بازیگری ادعا کرده که به این شیوه و شگرد از سه زن دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.
کاکوان با تأکید بر این‌که متاسفانه هیچ‌یک از 3 قربانی دیگر، اقدام به طرح شکایت در این خصوص نکرده‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مرد کلاهبردار پیش از راه‌اندازی این سایت، با خودروی خود در حوالی پارک دانشجو مسافرکشی می‌کرده و به دلیل جابه‌جا کردن برخی از دانشجویان تئاتر و تعدادی از بازیگران، با مفاهیم و اصطلاحات دنیای هنر و بازیگری آشنا شده بود؛ از این رو با مشاهده اشتیاق بسیاری از جوانان برای ورود به عرصه بازیگری، ترغیب می‌شود تا از این شیوه برای کلاهبرداری از آنها بهره گیرد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در پایان گفت: پلیس به دنبال یافتن دیگر شاکیان این پرونده است.

زمین‌لرزه بی‌خسارت در  هجدک کرمان
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1/4 ریشتر «هجدک» را  لرزاند.  مدیرکل مدیریت بحران کرمان با اشاره به زمین‌لرزه هجدک گفت: این زمین‌لرزه هیچ خسارتی نداشته است.  محسن صالحی اظهار داشت: صبح دوشنبه  هجدک در نزدیکی شهر کرمان با زمین‌لرزه‌ای به‌شدت 1/4 ریشتر به لرزه درآمد.  وی گفت: منطقه هجدک سابقه بروز زمین‌لرزه‌های مختلفی را در گذشته داشته است و ازجمله مناطق زلزله‌خیز استان کرمان محسوب می‌شود.  وی افزود: در زمین‌لرزه سال‌های قبل زرند مناطق مسکونی هجدک مقاوم‌سازی شده‌اند و زمین‌لرزه صبح دوشنبه هم در این منطقه هیچ خسارتی نداشته است.  صالحی افزود: پس از بروز زمین‌لرزه بررسی‌های لازم توسط منابع محلی صورت گرفت و خوشبختانه خسارتی گزارش نشد. وی از مردم خواست نسبت به مقاوم‌سازی سازه‌ها اقدام کنند با این وجود نیروهای امدادی هم در استان زلزله خیز کرمان همیشه در آمادگی کامل قرار دارند. 


تعداد بازدید :  247