شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
شلیک شکارچیان غیرمجاز دو محیط‌بان پارک ملی بمو را راهی بیمارستان کرد
محیط‌بانان در تیررس شکارچیان

گروه حوادث| وقتی شکارچیان خود را در محاصره ماموران محیط‌زیست دیدند دست به اقدامی عجیب زدند. آنها با شلیک به محیط‌بانان دو نفر از آنها را زخمی کردند و پا به فرار گذاشتند.
شامگاه روز یک‌شنبه محیط‌بانان مستقر در منطقه حفاظت‌شده پارک ملی بمو وقتی در حال گشتزنی بودند متوجه حضور 4شکارچی غیرمجاز در منطقه شدند.  محیط‌بانان 4شکارچی غیرمجاز را تحت‌نظر گرفتند اما آنها مجهز به سلاح و ادوات شکاری بودند. محیط‌بانان می‌دانستند اگر شکارچیان غیرمجاز را دستگیر نکنند این افراد دست به تخلف در منطقه خواهند زد و جان گونه‌های جانوری پارک را به خطر می‌اندازند.
 محیط‌بان نصرت دهقان (رئیس پارک) و محیط‌بان علیرضا جعفری دو مامور یگان بلافاصله به همراه چندنفر دیگر از همکارانشان پس از مشاهده شکارچیان دست عملیات دستگیری 4مرد شکارچی را کلید زدند شکارچیان این‌بار هم به دستور ایست دو محیط‌بان توجه نکردند و پا به فرار گذاشتند و  عملیات تعقیب و گریز آغاز شد.
ابراهیمی رئیس حفاظت محیط‌زسیت استان فارس در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: وقتی محیط‌بان‌ها متوجه حضور شکارچیان شدند بلافاصله دست به کار شدند و به هر 4فرد متخلف دستور ایست دادند.  
 شکارچیان به‌خاطر حضور محیط‌بانان، سوار خودروی خود شدند و پا به فرار گذاشتند. شکارچیان غیرمجاز تحت تعقیب قرار گرفتند این عملیات تعقیب و گریز حدود 4 ساعت تمام به طول انجامید تا این‌که حدود ساعت 30: 03صبح شکارچیان موفق شدند از پارک ملی بمو خارج شوند.  
وی در ادامه می‌گوید: ناگهان یکی از 4شکارچی در یک اقدام غافلگیرانه  به سمت محیط‌بانان شلیک کرد. متاسفانه دراثر این شلیک این 2 محافظ محیط‌زیست به شدت آسیب دیدند.  
ابراهیمی در ادامه افزود: شکارچیان پس از شلیک به محیط‌بان نصرت دهقان و علیرضا جعفری موفق شدند با استفاده از تاریکی شب و همچنین تیراندازی به سمت دیگر محیط‌بانان از منطقه خارج شده و متواری شوند.  
در این حادثه محیط‌بان نصرت دهقان(رئیس پارک) از ناحیه پای چپ و محیط‌بان علیرضا جعفری از ناحیه پای چپ و سر و گردن به شدت آسیب دیده‌اند. بلافاصله هر دو مجروح به بیمارستانی در شیراز انتقال یافتند و تحت درمان قرار گرفتند.
با انتقال دو محیط‌بان به بیمارستان مسئولان محیط‌زیست استان به همراه ماموران نیروی انتظامی بلافاصله در منطقه حضور یافتند و این اتفاق تلخ بلافاصله در دستور کار ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت.  
ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس در ادامه اضافه کرد: روز بعد از حادثه به عیادت محیط‌بانان مجروح رفتیم و با دلجویی از زحمات آنها تقدیر و تشکر کردیم.  
خوشبختانه حال دو محیط‌بان خوب است و وضعیتشان روبه بهبودی است و تا چند روز دیگر مرخص خواهند شد. این در حالی‌ است که تمام تلاششمان را خواهیم کرد تا با شناسایی این 4 شکارچی غیرمجاز آنها را دستگیر و تحویل مقام قضایی دهیم. 


تعداد بازدید :  221