شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  انتقاد رئیس گمرک از حضور 24 سازمان در مرزها| مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به این‌که رقیب گمرک، قاچاقچیان هستند، به حضور 24 سازمان در مرز و اخذ 17 نوع عوارض از فعالان اقتصادی انتقاد کرد و این‌گونه سیاست‌ها را مانع اصلی تحقق سیاست‌های تسهیل تجارت و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور دانست.

  درآمد ۷۸‌میلیارددلاری دولت از صرفه‌جویی انرژی| براساس محاسبات اعلام‌‌شده از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و ۱۱ پروژه‌ای که در راستای بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه برای تصویب به شورای اقتصاد ارایه شده ‌است، دولت ۷۸‌میلیارد دلار از طریق اجرای این پروژه‌ها درآمد خواهد داشت و باید 5/۲۷‌میلیارد دلار آن را به سرمایه‌گذاران بپردازد.

  به اندازه جمعیت 120 کشور مهاجر افغان داریم| سیدتقی قائمی رئیس کانون کفالت، اقامت و اشتغال افزود: درحال حاضر 120 کشور در دنیا جمعیتی حدود 5/3‌میلیون نفر دارند که برای اداره آنها دولت وجود دارد، این درحالی است که ما در کشور 5/3‌میلیون تبعه خارجی داریم که در ابعاد مختلف در کشور ما تأثیرگذارند.

  شرایط آزادسازی سهام عدالت امسال مهیا نیست| داریوش پاک‌بین رئیس اتحادیه کشوری سهام عدالت درباره آخرین وضع سهام عدالت گفت: ۱۰درصد مشمولان سهام عدالت جا مانده‌اند که دولت باید تعیین تکلیف کند، ‌آن دسته از افرادی که برگه سهامشان گم شده نگران نباشند، آزادسازی نیازمند زیرساخت است.
 
  ایران تا ۶۰‌سال نفت و ۲ قرن گاز دارد| سلیمانی معاون امور اکتشاف شرکت ملی نفت با اظهار این‌که در ابتدای انقلاب عنوان می‌شد که نفت ایران تا 20‌سال آینده به پایان خواهد رسید، گفت: اگر از امروز به بعد به ذخایر نفت و گاز ایران، رقمی افزوده نشود، کشور تا 60‌سال آینده نفت و تا 200‌سال دیگر گاز خواهد داشت.

 مذاکره با ۱۸ شرکت خارجی برای حضور در ۴۰ بلوک اکتشافی| هرمز قلاوند در جمع خبرنگاران از مذاکره با 18 شرکت خارجی برای حضور در 40 بلوک اکتشافی جدید ایران خبر داد و اظهار داشت: همکاری شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه بارسلونا و یک شرکت اروپایی درحال نهایی شدن است.

 انضباط پولی محور اجرای سیاست خروج از رکود| ابویی‌مهریزی معاون وزیر صنعت، با بیان این‌که براساس مصوبه دولت تکالیف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خروج از رکود باید با هماهنگی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری صورت گیرد، گفت: دولت می‌خواهد در اجرای لایحه خروج از رکود تمرکز دقیقی بر انضباط پولی داشته باشد.

  هر ساعت حمام نمره 5000 تومان| سیدمهدی سجادی‌نیری رئیس اتحادیه گرمابه‌داران و سونا نرخ استفاده از گرمابه‌های تهران را ساعتی پنج‌هزار تومان اعلام کرد: نرخ گرمابه‌های تهران پس از هدفمندی یارانه‌ها از متری مکعب 25 تومان طی سه‌سال اخیر از 700 تومان به رقم فعلی افزایش یافته است.

 رشد صنعت کشتیرانی ایران در ‌سال 2014| بیزینس مانیتور طی گزارشی از صنعت کشتیرانی ایران، پیش‌بینی کرد که این بخش در ایران در ‌سال 2014 با رشد روبه‌رو شود. براساس پیش‌بینی بیزینس مانیتور، ایران در ‌سال 2014 به رشد اقتصادی بازمی‌گردد. تولید ناخالص داخلی واقعی آن از منفی 9/2‌درصد در ‌سال 2013 به 2/3‌درصد در ‌سال‌جاری میلادی افزایش می‌یابد. براساس برآوردهای این موسسه، توان عملیاتی بندرعباس در ‌سال کنونی 6/5‌درصد رشد خواهد کرد و به‌طور متوسط تا ‌سال 2018 از رشدی 5/6‌درصدی برخوردار می‌شود.


تعداد بازدید :  229