شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
پاسخ به ابهامات کارمزدی بانک‌ها
بانک مرکزی بخشنامه‌ای برای کارمزد پیامک‌ها ندارد

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: رقم کارمزد تراکنش پذیرندگان پایانه‌های فروش به میزان مانده‌گیری است و با توجه به این‌که کارمزد مانده‌گیری 120تومان است، بنابراین کارمزد دریافتی از تراکنش پذیرندگان کارت‌خوان‌ها نیز همین رقم خواهد بود. وی درباره تأثیر دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها بر گسترش بانکداری الکترونیک، افزود: بخشنامه مربوط به دریافت کارمزدها از پذیرندگان کارت‌خوان‌ها دو‌سال پیش صادر شده بود اما اجرایی نشد و هم‌اکنون با تغییراتی خواستار اجرایی شدن آن هستیم. وی با تأکید بر این‌که میزان کارمزد دریافتی رقم قابل تحملی خواهد بود، اظهار داشت: هرچند بخشی از کارمزدها از پذیرندگان پایانه‌های فروش دریافت می‌شود اما بانک‌ها همچنان 60‌درصد کارمزدها را پرداخت می‌کنند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد اصناف به دلیل کارمزد پایانه‌های فروش را دیگر به کار نگیرند و با این حساب اصناف کارمندان بانک‌ها شوند، افزود: این بحث بی‌انصافی است و چرا باید اصناف را کارمندان بانک‌ها تلقی کرد ضمن آن‌که براساس مطالعات میدانی بانک مرکزی احتمال کاهش استقبال از پایانه‌های فروش بسیار کم است. این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره دریافت کارمزد از پیامک‌ها توسط بانک‌ها نیز گفت: دریافت هزینه بابت پیامک از برنامه‌های بانک مرکزی نیست و بخشنامه‌ای در این خصوص ندارد. وی همچنین تأکید کرد: دریافت کارمزد از دستگاه‌های خودپرداز صادرکننده کارت نیز در دستورکار بانک مرکزی نیست.

 


تعداد بازدید :  228