شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
اخبار

ابراز امیدواری روحانی به گسترش همکاری‌های ایران و عربستان
رئیس‌جمهوري در پیامی به پادشاه عربستان‌سعودی، فرا رسیدن روز ملی پادشاهی این کشور را به وی، دولت و ملت عربستان‌سعودی تبریک گفت. به گزارش فارس، روحانی در این پیام خطاب به عبدالله بن عبدالعزیز آل‌سعود ابراز امیدواری کرد در پرتو وحدت و همدلی و با بهره‌گیری از مشترکات عمیق دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت، همکاری‌های برادرانه میان دو کشور به‌طور روزافزون گسترش یابد. رئیس‌جمهوری در این پیام افزوده است: از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و سرافرازی دولت و ملت عربستان‌سعودی را مسألت دارم.
دیدار ظریف با  سعود الفیصل
محمدجواد ظریف، پس از دیدار یک‌ساعته با  سعود الفیصل  گفت: از نظر من و وزیر خارجه عربستان‌سعودی این دیدار سرفصل تازه‌ای در روابط دو کشور خواهد بود. او افزود: ما امیدواریم این فصل تازه در راستای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی و پاسداری از منافع همه ملت‌های مسلمان جهان فصلی ثمربخش باشد.

یک منبع آگاه وزارت امورخارجه:خبر نیویورک تایمز، درک درستی از مواضع آمریکایی ها در مذاکرات نیست
یک مقام آگاه نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در نیویورک اعلام کرد: در چند روز اخیر جو مثبت و سازنده‌ای در مذاکرات وجود دارد، اگرچه همچنان اختلافات در موضوعات اساسی پابرجاست و دو طرف سعی می‌کنند که اختلافات را کاهش دهند. اما  در این میان متاسفانه برخی از رسانه‌ها با فضاسازی و جوسازی‌ها درصدد بر هم زدن فضای مثبت مذاکرات هستند.
به گزارش پایگاه خبری امید هسته‌ای، این مقام آگاه اضافه کرد: اخیراً نیویورک تایمز به گفته خودش به نقل از برخی منابع آمریکایی دست به خبر سازی جدیدی پیرامون موضع سانتریفیوژها زده است و ادعاهای خلاف واقعی را مطرح کرده است. این در حالی است که خبر نیویورک‌تایمز درک درستی از مواضع آمریکایی‌ها در مذاکرات نیست. چندی پیش روزنامه نیویورک‌تایمز و خبرگزاری آسوشیتدپرس به نوبت مدعی پیشنهاد جدید آمريكايي‌ها درباره حفظ میزان سانتريفيوژها با قطع اتصال آنها، شده اند.

 


تعداد بازدید :  205