شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح:
هیأت مذاکره‌کننده فقط در موضوع هسته‌ای اختیار دارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای مشروعیت بخشیدن به خودشان در برخورد با داعش از طریق ایران گفت: هیأت ایرانی مذاکره‌کننده در امور هسته‌ای فقط صلاحیتش در مورد مباحث هسته‌ای است.
سردار «سیدمسعود جزایری» روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، درباره ادعای مسئولان آمریکایی مبنی بر گفت‌وگو با هیأت جمهوری اسلامی ایران درباره داعش و چگونگی همکاری در مقابله با این گروه در حاشیه مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکایی‌ها خیلی تلاش می‌کنند مشروعیت خودشان را در برخورد با داعش از طریق جمهوری اسلامی ایران به‌دست بیاورند.
وی با بیان این‌که آمریکا برای مقابله با داعش احتیاج به مشروعیت دارد، تأکید کرد: ما صراحتا اعلام می‌کنیم آمریکا فاقد مشروعیت لازم برای مقابله با تروریسم است؛ برای این‌که در همان لحظه‌ای که آمریکا اعلام می‌کند علیه تروریست‌ها می‌جنگد، خودش تروریسم را پرورش می‌دهد.
سردار جزایری در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریکا مبنی بر این‌که واشنگتن از تهران هیچ‌گونه دعوتی برای شرکت در ائتلاف نداشته است، گفت: به‌عنوان یک مقام مسئول، به صراحت عرض می‌کنم که آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند؛ هم شخص اوباما و هم وزیر خارجه و سایر مسئولانشان در شرایط مختلفی از ایران دعوت کردندکه به اصطلاح به این ائتلاف بپیوندد.
وی افزود: بدیهی است  ایران به آنها پاسخ منفی می‌دهد و داد؛ و آنها از روی عصبانیت اعلام کردند که ما ایران را وارد این ائتلاف نمی‌کنیم.


تعداد بازدید :  235