شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 تصویب کلیات لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد تجاری| ناصر موسوی‌لارگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کلیات لایحه 7 منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما تصویب جزییات آن مشروط به ارایه نقشه محدوده جغرافیایی شد.  
 ضایعات کشاورزی در ایران 5/2 برابر کف دنیاست| عیسی کلانتری، وزیر اسبق کشاورزی با بیان این‌که میزان کف ضایعات محصولات کشاورزی در دنیا ۱۰‌درصد است، گفت: این رقم ممکن است در ایران ۲۵‌درصد باشد. او بابیان این‌که مردم تنها درجایی ضایعات تولید می‌کنند که آن کالا مجانی باشد، گفت: در خانه ما که با پدر و مادرم با هم در یک ساختمان با جمعیت 11 نفره زندگی می‌کنیم، قبض 10‌هزار تومانی برای کل ساختمان می‌آید که هزینه صدور قبض آن هم نیست.
  سرشماری‌ سال 95 اینترنتی انجام می‌شود| علیرضا زاهدیان، معاون مرکز آمار ایران و قائم‌مقام رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: سرشماری‌ سال 95 به صورت اینترنتی انجام می‌شود. او با بیان این‌که سرشماری اینترنتی فقط از سوم تا 24 مهرماه صورت می‌گیرد، گفت: از 25 مهر تا 25 آبان‌ماه، سرشماری توسط مأموران سرشماری انجام می‌شود.
  اصلاح وضع اقتصاد کشور زمانبر است| مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با ابراز نگرانی از عدم پایداری رشد اقتصادی در آینده گفت: اقتصاد یک‌شبه آباد نمی‌شود و اگر بخواهیم واقع‌نگر باشیم، اقتصاد نه یک‌شبه خراب و نه یک‌شبه آباد می‌شود. مشکلاتی که در سال‌های قبل ایجاد شده، پابرجاست ولغو تحریم‌ها بلافاصله نمی‌تواند اقتصاد را به روال قبل برگرداند.
  از عملکردم سربلندم|  افخمی‌راد در مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که از عملکردم سربلندم، بر تداوم مثبت بودن تراز تجاری کشور در 5 ماه‌ سال‌جاری تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون صادرات 1.75‌میلیارد دلار از واردات پیشی گرفته است. او در ادامه یادآور شد: در این سه‌سال مدیریت واردات و گسترش صادرات ازجمله برنامه‌های محوری ما بود.


تعداد بازدید :  180