شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

لاریجانی پس از قرائت نامه دهقان در مجلس: از وزیر انقلابی دفاع همین انتظار می‌رفت
شهروند|  اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در نشست علنی روز گذشته خانه ملت، نامه سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوعات مطرح‌شده در هفته اخیر را قرائت کرد. پس از قرائت این نامه که متن آن روز سه‌شنبه در رسانه‌ها منتشر شده بود، علی لاریجانی رئیس قوه‌مقننه گفت: از این‌که آقای دهقان وزیر دفاع با سرعت موضوع را بررسی کرده و اظهارنظرکردند، تشکر می‌کنیم و انتظار هم از وی همین بود که با توجه به سوابق انقلابی‌شان، موضوع سوءتفاهم را رفع کنند که از ایشان در این رابطه تشکر می‌کنیم. گفتنی است؛ وزیر دفاع در نشست خبری هفته گذشته خود درپاسخ به سوالی درباره اعتراض برخی نمایندگان مجلس به حضور هواپیماهای روسی درخاک ایران گفت که این موضوع ربطی به مجلس ندارد که این موضوع با واکنش لاریجانی روبه‌رو شد و باعث شد وزیر دفاع در نامه‌ای به رئیس مجلس توضیح دهد که منظور وی تضعیف‌شأن و جایگاه مجلس نبوده است.

محاسبه کواکبیان از هزینه میلیونی نمایندگی مجلس
شهروند| نماینده مردم تهران درمجلس دهم گفت: اگر در مدت مجلس دهم نتوانستیم به آرمان‌های مردم دست پیدا کنیم، تلاش خواهیم کرد تا در ادامه مسیر و همچنین با تقویت احزاب در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و شوراها درخشش داشته باشیم. مصطفي كواكبيان در نطق ميان دستور خود در مجلس گفت: ظريفي از نمايندگان محاسبه كرده كه مجموعه يك دوره 4‌ساله 126ميليون ثانيه مي‌شود كه براساس دفترچه پس‌انداز نمايندگان محترم 126ميليون تومان مي‌شود، ‌عزيزان همكار 85روز از عمر مجلس گذشت؛ يعني حدود 7ميليون و344‌هزارتومان را هزينه كرديم، بايد محاسبه كنيم چقدر از اين سرمايه را به نفع مردم صرف كرديم.

وزیر دادگستری: حداکثر اموال بابک زنجانی در ایران ۱۷۰۰‌میلیارد تومان است
خانه ملت| وزیر دادگستری گفت: بابک زنجانی ادعای طلب چند صد‌میلیون دلاری از برخی شرکت‌های خارجی دارد. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده بابک زنجانی افزود: پرونده زنجانی درجلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد نیز بررسی شد، طبق بررسی‌ها حداکثر اموال وی که در داخل ایران ارزیابی شده، 1700‌میلیارد تومان است. وی ادامه داد: ازسوی دیگر وی ادعای طلب چند صد‌میلیون دلاری از برخی شرکت‌های خارجی دارد که وصول این طلب نیازمند به کار حقوقی است تا برای اخذ این پول‌ها تلاش شود؛ ازسویی دیگر مابقی اموال این متهم هنوز مشخص نیست که این موضوع گرفتاری‌هایی برای ما ایجاد کرده است. وزیر دادگستری درباره پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی ازسوی رستم‌ اف، تأکید کرد: این موضوع دروغ و شایعه بود.

سخنگوی وزارت کشور خبر داد: آغاز دوره‌های آموزشی مجریان انتخابات 96 از مهرماه
 ایسنا| سخنگوی وزارت کشور گفت: از اوایل مهرماه دوره‌های آموزشی مجریان انتخابات‌ سال 96 را آغاز می‌کنیم. سیدسلمان سامانی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات آموزشی مجریان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر انجام شده است، اظهار کرد: برنامه ما این است که برای برگزاری دوره‌های آموزشی، درهمایشی که به میزبانی یک استان برگزار می‌شود، آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی انتخابات 3 استان ارایه شود. قائم‌مقام وزیر در امور مجلس خاطرنشان کرد: در انتخابات‌ سال گذشته نیز چنین دوره‌های آموزشی برگزار شد و موارد مهم به عوامل اجرایی آموزش داده و درپایان از همه بخشداران و فرمانداران آزمون گرفته شد.

مصباحی‌مقدم مطرح کرد : جلسه مشترک جامعتین برای انتخابات ریاست‌جمهوری
مهر| سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تشکیل جلسه مشترک جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم خبر داد. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت اظهار کرد: دراین جلسه مقرر شد آیت‌الله موحدی‌کرمانی با آیت‌الله یزدی درباره جلسه مشترک جامعتین درخصوص انتخابات ‌سال ۹۶ جلسه‌ای تشکیل دهند و درباره آن تصمیم‌گیری کنند. وی با اشاره به جلسه مشترک کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: درجلسه‌ای که با حضور آقایان حبیبی و بادامچیان برگزار شد، هر دو بر محور قراردادن جامعه روحانیت مبارز برای هر فعالیت سیاسی ازجمله انتخابات تأکید کردند و این موضوع پس از مطرح‌‌شدن درجلسه، مورد استقبال همه اعضا قرار گرفت و مقرر شد که کمیته سیاسی جلسات دیگری را با احزاب اصولگرا در راستای وحدت برگزار کند.


تعداد بازدید :  184